Pitääkö paikkansa että maran työehtosopimuksen mukaan lauantaista ei makseta vkloppulisää?

Tarjoilijan töitä teen ja netistä en löydä vastausta vaikka kuinka haen.

Avainsanat: työ lisät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.06.2010 - 14:49

Eikös liiton sivuilta löydy (vielä) ?
Jos olet Maran jäsen niin pääset (kirjautumalla) lukemaan liiton sivuilta
www.mara.fi/?file=990
Matkailu-, ravintola- ja vapaa-ajanpalvelualalle kolmivuotinen työehtosopimus
Lisätietoja työehtosopimusmuutoksista löytyy Maran jäsensivuilta
www.mara.fi/index.php?file=991
Odota - jos joku alan ammattilainen jo tietäisi ja vastaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.06.2010 - 21:25

työnantajalla on mahdollisuus kikkailla näiden vuorojen kanssa. meillä noudatetaan 3vko´n työvuorolistaa ja siinä pitää olla tietty määrä tunteja. kyllä niitä voi olla siis merkitty myös lauantaiselle. pääasia että lopullinen tuntimäärä ei ylity / alitu.
mara on tälläinen nykyihmisen tarpeisiin vastaava - tarkoitan, eihän kukaan pystyisi pitämään esim ravintolaa auki lauantaisin jos siitä pitäisi jokaiselle maksaa lauantailisät. voi tuntua joskus kurjalta työntekijän osalta, mutta näin se on.