Millainen ihminen on Kukkahattutäti?

Avainsanat: kukkahattutäti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.05.2010 - 19:34

Vilijonkka se on kuten Tertsi kertoo, ilmiselvä kukkahattutäti.

Kukkahattutäti on pilkkanimi[, jolla viitataan henkilöön, joka pilkkaajan mielestä vaalii tiukkaa moraalia erityisesti tiedotusvälineissä. Nimitys kukkahattutäti juontuu moraalia tiukasti vartioivien entisajan amerikkalaisten hienostorouvien päähinetyylistä.

Kukkahattutäti on konservatiivinen henkilö, joka vaatii painokkaasti tiukkaa moraalia.

Kukkahattutädit ovat kyyliä, jotka tykkäävät puuttua muiden tekemisiin. Eritoten kukkahattutädit haluavat kieltää lapsilta ja nuorilta kaiken kivan, kuten telkkarin väkivaltaviihteen katselun, seksin, oluen juonnin ja ennen kaikkea GTAn pelaamisen.

Kukkahattutädit tietävät kaikesta kaiken.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.05.2010 - 16:43

Kukkahattutäti, jos äkkiä kysyttäisiin, se olisi iloinen täti Moonika.
Mutta se onkin Suomen kieleen pestiytynyt pilkkanimi, henkilö , joka vaatii tiukkaa kuria ja ahdasta moraalia. Tietää muiden tekemiset paremmin kuin asianomaiset itse.
Kieltää nuorilta ja lapsilta kaiken kivan; seksin, oluen ja GTAn pelaamisen.
Ärsyttäviä ja katselevat maailmaa vaaleanpunaisten silmälasien läpi.
Tuntomerkkeinä mm. siveä mekko tai pitkä hame, sateenvarjo, käsilaukku, naurettava päähine,
jossa voi sojottaa lakastunut kukka.

Tämä googlesta, kaukana siis täti Moonikasta, toivottavasti en ole sellainen, vaikka pitkä hamekin
minulla joskus on ja osaan olla ärsyttäväkin, mutta en puutu toisten tekemiseen paljon.

Lisätty: 31.05.2010 - 16:49

Voi olla myöskin Mies, kiva ei tätien ominaisuus yksin.

Lähteet:
google + oma juttu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 18:48

Se on se rouva Vilijonkka muumilaaksossa...

Lähteet:
Haisuli kertoi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 09:54

Tätimoonika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.06.2010 - 10:15

Kuin minä: kun laitan kukallisen lippiksen päähän, niin minulle nauraa naurismaan aidatkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 15:05

Kukkahattutäti: ei katso ikää, ei pukeutumista, on ajatusmaailmaltaan ahdas ja muita tuomitseva. Besserwisser.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 18:22

tosi harmillinen tapaus (eikä niitä saa edes ampua)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2010 - 23:59

Hyacinth Boucét<kukkahattutätien TÄTI,ikiihanasta "Pokka pitää"-engl.tv-sarjasta.