Mitäs mieltä aloitteesta/ideasta?Kulke e-mailina maassamme:

Latetaan vanhukset vankilaan ja rikolliset vanhainkoteihin!Näin vanhukset pääsevät suihkuun,harrastuksiin ja ulkoilemaan.Kukaan ei voi varastaa heiltä ja he saavat omaa käyttörahaa sen sijaan,että joutuvat maksamaan.
Rikolliset saavat kylmää ruokaa ja saavat maata ehkä sänkyynsä sidottuna yksin,rahaa ei anneta ollenkaan ja valot sammutetaan klo 20.00.Suihkuunkin pääsevät n.kerran viikossa.Asiaa!

Avainsanat: aloite vanhuksien ja rikollisten hoidosta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.05.2010 - 07:44

Hyvä idea, vangeille se olisi tosi hyvä ratkaisu. Ja sairaiden vanhusten hoito paranisi.

Lisätty: 17.05.2010 - 07:53

Anoppini on viime metreillä elämässään ollut 5 kk, ja rollaattorin kanssa kykenisi liikkumaan vielä pienen matkan. On sairaalassa, ja pitävät häntä peti potilaana , ja vaipat on hänelle laitettu koska hoitajilla ei ole aikaa nostaa häntä ja viedä vessaan. Hänen lapsiaan on pyydetty osallistumaan anopin hoitoon. Ei työnantajat yleensä tykkää että äitinsä menee pissattamaan ym. työaikana. Joka päivä joku käy häntä katsomassa, eivät niitä vaippoja kukaan halua hänelle vaihtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.05.2010 - 08:25

Ja talvella lämmintä sekä ruka on valmiina. Terveydenhoito kunnossa, ei tarvi lähtemään arvauskeskukseen jonottamaan. On oma ilmainen yksiömajoitus ja turvallinen paikka. Aina se kotiolot voittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2010 - 08:26

Hyvä ajatus, tuossa on ideaa. Kannatan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2010 - 08:57

facebookis on ryhmä just täst asiast ja sinne jo laitoin , et hyvä idea , vankilassa saa monta kertaa vielä parempaa ruokaa , kuin sairaalassa jonne se saatetaan kuljettaa monienkin kilometrejen päästä , tänne melkein napuriin joka on nykyisin reumasairaalana tuodaan ruoka 30 km päästä noin ... pakeissa ja enen , kun se ehtii lautaselle on se ihan kylmää ...niin vankilassa tekevät vielä ruokalassa ruat , joka on laadullisesti sekä monipuolista että ykkösluokkaa ... tämän tiedän siitä , kun kalyni parasfrendi on siellä kokkina .. turuinvankilassa siin .. ja siellä ei huonoa ruokaa tarjoilla ....joten vanhukset vaan vankilaan , ja vankit vanhustenkotiin ... vielä , jos ois jotain talousrikollissii jotka ovat hieman veroja kiertäneet niin ne vois sinne jättää , jotta vanhukset sais luksus olot ... herätkää ny viimeinen VIRANOMAISET ja laitakaa nää asiat niinkuin ne kuuluu olla .. antakaa vanhusten olot vangeille , jotka ne ovat ansainneet , jospa siitä jotain oppis kaidalla tielä pysymään ja vanhuksille heidän ansaimmat OLOT JA HOIDOT .... ääneni saa hän joka oikeesti välittää ja tekee, sekä saa jotain aikasiksi .. se on varma se ... muuten pahemmassa tapauksessa ääntäni ei saa teisttä isot narrit , herrat ja naiset KETÄÄN.. näin minä pien maantallaaja vaadin oikeuksia vanhuksille .. piste .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2010 - 09:17

Täälläiset luvut ovat niin surullisia, ettei niitä jaksa oikein lukea.
EU:ssa eläimille on nyös määrätty ulkoiluaika, mutta ei ihmisille ,jotka eivät pääse itse ulos.
Samoin vanhukset. Tässä asiassa en viitsi paljon torvea soittaa, sillä olen yksi toitottaja, mutta en tee sen hyväksi mitään. En käy ulkoiluttamssa ketään, johtuu omista sairauksista, ei voi sokea sokeaa taluttaa.
Paljon porua, vähän villoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2010 - 10:30

Ei niin pientä ajatusta, ettei totta olisi toinen puoli. Voisi olla noille rikollisille vieläkin liian helppo ratkaisu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2010 - 10:34

Ajatuksena hyvä, mutta miksi siirrellä ihmisiä - laitetaan vanhuksille vankiloiden palvelutaso ja vangeille vanhusten palvelutaso. Kustannustehokasta ja sitähän tämä valtiovalta nykyisin kaikilta vaatii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2010 - 13:00

Se. idea että kaikki laitoksissa olevat vanhukset saisivat asuinpaikastaan huolimatta vankien hyvät asuinolosuhteet ja muut edut on enempi kuin kanattava. Tuskimpa se kuitenkaan olisi toteutettavissa vain vaihtamalla vankien ja laitosvanhusten asuinpaikkoja keskenään. Vanhainkodit ja muut laitoshoitopaikat eivät ensinnäkään olisi minusta riittävän ankeita paikkoja rikollisille. Toisekseen en usko että vanhusten olot paranisivat pelkällä asuinpaikan vaihdoksella. Kyllä siihen tarvitaan myös heidän hoidostaan vastaavan henkilökunnan pääluvun roimaa lisäystä. Hyvissäkään olosuhteissa ei nimittäin jakseta eikä ehditä pitää hoidon tasoa korkeana jos hoitohenkilökuntaa on liian vähän. Esim. yksi hoitaja kymmentä apua tarvitsevaa kohti työvuorossa on aivan riitämätön.Tällöin on pakko keskittyä vain välttämättömimpien hoiotoimenpiteiden tekoon, niin ikävää kuin se onkin sekä hoidettavalle, että hoitajalle. Parasnnus vanhusten hoito-olosuhteisiin saadaan siis ainostaan hoitohenkilökuntaa lisäämällä. Sen jälkeen muutkkin epäkohdat korjaantuvat enemmin, tai myöhemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2010 - 13:36

Olen aloitteen kannalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2010 - 14:47

Loistava ajatus PateT!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2010 - 16:55

Kyllä vankilan pitää tuntua rangaistukselta ja vanhustenhoito inhimilliseltä.
Venäjä varmaan ottaisi vankimme halvalla hoidettaviksi ja säästyneillä rahoilla voisimme palkata vankilahenkilökunnan palvelemaan vanhuksia ja vankiloiden tilat parempaan käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2010 - 18:57

Syvään huokaa täällä hän. Ehdotuksessa sinällään paljon hyvääkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.05.2010 - 14:57

Loistoidea. Laitan heti nimen jos adressi lähtee kiertämään moisen hankkeen hyväksi.