Mistä tulee kalanmaksaöljy?

Avainsanat: kalanmaksaöljy

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.04.2010 - 08:13

Turskakalan maksasta valmistetaan kalamaksaöljy.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.04.2010 - 03:42

Useinmiten turskan maksata valmistettu vitamiini pitoinen tuote. Lapsuuden kokemukset lähes traumaattisia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 08:05

Kalanmaksaöljy uutetaan nimensä mukaan kalan maksasta.
Lapsenahan se oli minullekin kauhistus, kun sitä lusikalla annettiin.
Mutta olihan se varmasti hyvä silloin sodan jälkeen, kun ei se ruokavalio
ainakaan maaseudulla ja köyhemmissä perheissä niin monipuolista ollut.
Kyllä minä vieläkin otan Möllerin kalaöjlykapselia, puhuvat hyvinä verisuonille
ja nivelille, voi olla, että usko on vahvempi kuin kapseli.

Lähteet:
google osin, ja lisäys omista kokemuksista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 08:05

Edellä jo annettiinkin hyviä vastauksia kysymykseen. Ohessa vielä lisätietoa aiheesta.

fi.wikipedia.org/wiki/Kalanm...a%C3%B6ljy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 08:49

Turska on kala, jonka maksa on kyseisen öljyn tuottaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 09:21

Kalaöljykapseleista,jotka sisältävät Omega3(EPA,DHA JA DPA),Omega6,7 ja 9-kalaöljyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 09:56

Kuten nimi jo kertoo, kalanmaksasta ja ainakin tuota edellä mainittua turskaa käytetään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 11:01

Kalan maksasta uuttamalla tehty tuote. Olen varmaankin poikkeus, sillä minua ei inhota kalanmaksaöljyn maku. Äitini kertoi, että oikein pyysin saada kalanmaksaöljyä. Lääkärini kertoi, että Omega-3:sta saadaan myös pellavansiemenöljystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.04.2010 - 11:44

Tuolla Möllerin valikoima:
www.moller.fi/index.aspx

Lähteet:
Möller

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.04.2010 - 15:32

Kalan maksasta johan sen nimikin sanoo.