Oletteko tietoisia ? että McAfeen viruksentorjuntaohjelman päivitys on aiheuttanut harmia Windows XP -käyttöjärjestelmään.

Virustorjunnan päivitys sekoittaa tietokoneita ympäri maailmaa
21.4.2010 22:09 | Päivitetty: 21.4.2010 22:22
Tietoturvayhtiö McAfeen viruksentorjuntaohjelma on aiheuttanut harmia lukuisissa yrityksissä eri puolilla maailmaa.
Ohjelma luulee virheellisesti Windows XP -käyttöjärjestelmän osaa virukseksi. Seurauksena on, että tietokone sammuu ja kun se käynnistetään uudelleen, käyttöjärjestelmä ei käynnisty enää.
McAfee on julkaissut tiedotteen, jossa se myöntää ongelman voivan aiheuttaa vakavia ongelmia tietokoneissa, jotka käyttävät Windows XP -käyttöjärjestelmää.
Yhtiö julkaisi jo korjaavan päivityksen, mutta sen asentaminen on ongelmasta kärsivään koneeseen on vaikeaa.
Internetissä myöhään keskiviikkona esitetyt arviot ongelmasta kärsivien tietokoneiden lukumäärästä vaihtelivat suuresti.
McAfeen päivitys on aiheuttanut ongelmia myös Helsingin Sanomissa.
- onko oikein neuvoa, että älä päivitä sitä ohjelmaa nyt lähiaikoina ? Odottakaa.

www.hs.fi/talous/artikkeli/V...5256292218

Lisätty: 22.04.2010 - 11:08

Tästä samasta asiasta on näköjään lisää tietoa edellisessä kysymyksessä:
www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/31659
- jumppiksen vastauksessa olevassa linkissä:
www.tietoviikko.fi/kaikki_uu.../-22042010

Avainsanat: windows xp viruksentorjuntaohjelma mcafeen päivitys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.04.2010 - 08:06

Aamulla teksti-tv:ssä luki, että korjaus on tehty. Toivottavasti sitä käyttävä tietsarit toimivat vielä sen verran, että saavat korjauksen ajettua netistä. Muuten menee tikkuhommiksi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.04.2010 - 08:47

Kiitos tiedosta Putte-46. Nortonia olenkin jo oppinut varomaan.Ostin Stockmannin Hulluiltapäiviltä Sony Vaion ja siihen F-Securen turvan. Vaiossa olisi ollut jokin ilmainen virusturva, mutta edellisessä koneessa erehdyin ottamaan tuon parjaamani Nortonin ja sitä sitten olikin vaikea saada pois. Toivottavasti tämä F-Secure toimii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 09:24

Norton on vanha moottoripyörä, eikä mikään virusohjelma?
Tosisin oli puoli vuotta mini-salkussani, kun alkoi rahaa pyytämään lähti ja kolomen lisenssin F-securesta oli yksi vapaanaa. Niillä mennään vuoden 2012 alkuun.