Mitä kokemuksia Mentonista Ranskassa? Olen menossa viikoksi heinäkuussa tyttäreni kanssa.

Avainsanat: ranska menton

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 19:40

Menton on Ranskan Rivieralla eli Côte d'Azurilla, lähellä Italian rajaa sijaitseva kaupunki.

Mentonissa on useita trooppisia puutarhoja, barokkiaukio sekä rantakatu. Kaupunki on myös kuuluisa Fete du Citron-sitruunafestivaalistaan, joka järjestetään joko helmikuun lopulla tai maaliskuun alussa. Sitruunafestivaali sisältää paraateja, musiikkia sekä sitruunoista koottuja taideteoksia.

Lisäksi Napsuun on kirjoitettu matkakertomus Mentonista, siinä on lisää hyödyllistä tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 17.04.2010 - 19:47

Ei kokemuksia, mutta tuolla tietoa itse Mentonista:
fi.wikipedia.org/wiki/Menton
Matkanjärjestäjän oppaissa on varmasti hyödyllistä tietoa.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 04:12

Ei tietoa, mutta Menton on Ranskan rievieralla sijatseva kaupunki lähellä Italian rajaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 11:07

Pienehkö kaupunki Ranskan Rivieralla lähellä Nizzaa. Olen käynyt kaupungissa likimain 30 vuotta sitten, joten muistan vain, että oli huomattavasti edullisempi kuin Nizza. Oheisessa linkissä napsulaisten aiempia vastauksia.

www.napsu.fi/matkailu/kokemukset/641

Lähteet:
Napsu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 08:33

Olen siellä käynyt kun on oltu pari viikkoa alueella. En muista tuosta kaupungista sen tarkemmin, jokin taidemuseo siellä oli joka tapauksessa, aika tunnettu sellainen mutta aluehan on täynnä "taiteen mekkoja".Mentoniin tuskin mikään matkanjärjestäjä ihmisiä vie, omatoimisesti sinne on mentävä niinkuin lähes kaikkiin mielenkiintoisimpiin paikkoihin.