Mikä on tilanne puutarhanapsujen taimipöydillä?

Meikäläisen kylvämät siemenet ovat itäneet hyvin ja juuri aloitan taimien koulutuksen omiin astioihin elikä maitopurkkeihin, jogurttipurkkeihin ja lisäksi teen sanomalehdestä niitä potteja. Caracallan siemenet ovat itäneet hyvin ja taimet ovat jo mukavan kokoisia. Samoin Wisteria, krassit ja salkoruusut. Loput ovat vielä liian pieniä koulattaviksi. Laskin muuten huvikseni Caracalla-taimieni arvon jos ne olisi myytävänä. Nehän maksavat ostettuna muistaakseni 9.90 vai oliko 10.90 kappale? Minulla on tuossa niitä nyt laatikollinen kasvamassa ja tuon arvo on nyt noin 160 euroa, joten tunnen olleeni ahkera ja säästäväinen. Heh, heh.

Avainsanat: siemenet taimet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.04.2010 - 12:15

Kukasten taimia on itänyt hyvin,niitä on alettava koulimaan..Tomaatin taimia en ole vielä laittanut kasvamaan...tulee niin hentoisia,jos laittaa liian aikasee...ja saattavat jopa kuolla..enne kun saa ulos..
Kesäkurpitsatkin siemenet itävät niin nopeasti..ei ole nekään vielä itämässä...Kurkun siemenet laitan suoraan ulos penkkeipin...Olen huomannut,että niitä on turha kasvattaa sisässä..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 07.04.2010 - 08:57

Sormet ovat syyhynneet jo pitemmän aikaa, mutta syyhytys on loppunut siihen kun on katsonut ulos ikkunasta. Pääsiäisen aikoihin sain kyllä jo siemen- ja multapussit esille. Asensin kasvatusruukut valmiiksi pieneen kasvitarhaan. Nyt odottelen enää inspiraatiota. Usko siihen että kesä tulee on jo palannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 09:01

Tomaatin taimet ovat hyvällä alulla ,30 cm korkeita.Odotan innolla että pääsen istuttamaan ne tätini kasvihuoneeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 22:07

Tyhjää täynnä eli en kasvata itse taimia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 11:29

vähän sitä ja tätä yrttiä on laitettu alulle. osaan kukkasia olen vaihtanut mullat ja tarkastanut ruukkujen koon. pihalla en ole tehnyt vielä mitään - odotan tovin ja sitte leikkaamaan.