ISOT kuvat).Kanavasäteilyeroosiota kuvin, joita et ole ikinä nähnyt! Tasasähkökenttien pommittama ionisoitu argon kuljetti JIM

ISOT kuvat).Kanavasäteilyeroosiota kuvin, joita et ole ikinä nähnyt!

Tasasähkökenttien pommittama ionisoitu argon kuljetti JIM Rankimmat urakat 02.04.2010 12g/ 3h alumiinia 50m2 avaruusteleskooppiin kanavasäteilyioneina. Plasmakaasu tekee samaa myös muille metalleille, kuten TIG-suulakekuva:
kuvaton.com/k/try.jpg
[img]kuvaton.com/k/try.jpg[/img]

Kanavasäteily on siis fyysistä metalli-ionisaatiota. Sen voi halutessaan myös kuvata. Tässä mm. rikotun DY88 diodiputken sisuskuvioinnit. Jopa iskukraateri näkyy pelliin porautuneena oikealla:
kuvaton.com/k/trO.jpg
[img]kuvaton.com/k/trO.jpg[/img]

Kun kanavasäteilyionit pumppautuvat lähteestään valtavalla energialla antaa jopa lasi periksi kohokuplien:
kuvaton.com/k/trW.jpg
[img]kuvaton.com/k/trW.jpg[/img]

Toisaalta jos ei lasi taivu säteilyn tieltä se suorastaan räjähtää huikeana kraaterina kanavasäteilylle:
kuvaton.com/k/tru.jpg
[img]kuvaton.com/k/tru.jpg[/img]

Siirtyvät metallitonnistot on TVO:lla ydinreaktoreistaan tonneja vuodessa. Elektroniputkessakin metallikasautumat on suoraan osaavalle näkyviä. Radioputkissa onkin alla OL-3 aavistus tyyppinen säteilyionisikakaukalo täyttymässä:
kuvaton.com/k/trS.jpg
[img]kuvaton.com/k/trS.jpg[/img]

Ehkä kaikkein järkyttävin löytö on lopussa. Ennen tusinaluokkaiset elektroniputket kestivät kymmenissä tuhansissa tunneissa. Nykyään elektroniputkien ikä on taustasäteilykasvustamme romahtanut osiinsa aiemmasta! Nyt on ollut pakko jopa kullata putkikantoja, jotta kestäisivät edes muutamia tuhansia käyttötunteja. Tämä järkyttävä ydinvoimaloitten sähkökenttiin asti runnoma säteilyionisaatiokasvun voimme suoraan nähdä miten käsittämättömän reikäisiksi modernit elektroniputkien kuvut hetkessä tulee. Ero vanhoihin putkiin on kertakaikkiaan musertava!:
kuvaton.com/k/tri.jpg
[img]kuvaton.com/k/tri.jpg[/img]
Sama lasi, kuin tahkojuustona täynään reikiä myös pintaan asti:
kuvaton.com/k/tr1.jpg
[img]kuvaton.com/k/tr1.jpg[/img]

Avainsanat: ydinvoima on kuolemaksi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Muut vastaukset

Vastattu: 06.04.2010 - 19:58

ei oo mullakaan ihan helppoa