Miten Messerschmitt kääpiöautossa oli toteutettu peruutusvaihde?

Lisätty: 03.04.2010 - 11:17

nfang 1955 erscheint das Nachfolgemodell KR 200 mit 10,2-PS-Motor (191 cm³) und einer Höchstgeschwindigkeit von etwa 90 km/h. Wie ein Automobil verfügt der KR 200 über drei Pedale (Kupplung, Bremse, Gas) und an der rechten Fahrzeuginnenseite befindet sich der Ganghebel mit „sequentieller“ Schaltung: nach hinten ziehen = hochschalten, nach vorn drücken = runterschalten. Um rückwärts zu fahren, wird der Zweitaktmotor in umgekehrter Richtung angelassen; ein mechanischer Rückwärtsgang ist gegen Aufpreis lieferbar (Wenn der Zündschlüssel eingesteckt und gedreht wird, dreht der Motor rechtsherum und alle vier Gänge können zum Vorwärtsfahren genutzt werden. Bei Einstecken und gleichzeitigem Drücken und Drehen des Zündschlüssels läuft der Motor linksherum. Man kann somit in allen Gängen auch rückwärts fahren, theoretisch also vorwärts so schnell wie rückwärts).

Autossa oli mm dynastart ja jos käänsi virta-avainta myötäpäivään oli kaikki vaihteet eteenpäinmenoon.Jos vastapäivään oli vaihteet taaksepäinmenoa varten. eli kone pantin muuttamaan pyörimissuuntaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.04.2010 - 09:04

Kysymykseen ei oikeaa vastausta, mutta koska kysymäsi kulkuneuvo on aina herättänyt mielenkiintoa ja sellaisella aikanaan on tullut jopa matkustettua, laitan oheen lisätietoa kyseisestä ajopelistä.

fi.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_KR

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.04.2010 - 15:06

Messerschmitt KR (Kabinenroller) on saksalaisen Regensburger Stahl- u. Maschinenbau:n, myöhemmin Fahrzeug und Maschinenbau GmbH Regensburgin vuosien 1957 ja 1964 välillä valmistama kahden hengen kolmipyöräinen kääpiöauto.
Suomessa Messerschmittit rekisteröitiin moottoripyöriksi.