Hyvää kellokeskiviikkoa!Mennä ojasta allikkoon.Mikä allikko on?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.03.2010 - 09:10

Allikko kuulostaa joltain, jota täytyy välttää.
Se voi onnistua näillä ohjeilla:

" Ajatusten Aamiainen no 1690, pe 9.2.2007

1. Kuuntele enemmän kuin puhut
2. Anna enemmän kuin saat
3. Hymyile enemmän kuin murjotat
4. Kehu useammin kuin arvostelet
5. Siivoa enemmän kuin sotket
6. Innostu enemmän kuin turhaudut
7. Tee enemmän kuin puhut
8. Auta enemmän kuin olet esteenä
9. Usko itseesi enemmän kuin epäilet
10. Tee enemmän kuin olet tekemättä
11. Säästä enemmän kuin törsäät
12. Välitä enemmän kuin olet välittänyt
Positiivarit, Juhani Töytäri "

Hyvää keskiviikkoa!

Kysyjän kommentti

ajatusten aamiaisella on kiva aloittaa päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.03.2010 - 07:27

Allikko on erittäin vetinen suon osa. Ohessa lisätietoa soista ja niihin liittyvistä allikoista.

www.luontoon.fi/page.asp?Sec...;Item=3244

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 08:10

joutua ojasta allikkoon, tarkoittaa kait että pahemmasta tilanteesta vielä pahempaan.
allikko on mm. pieni suolampi

wiki taas väittää että:
allikko on kohosuolla oleva avovetinen vesiallas, kooltaan muutamasta metristä aina sataan metriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.03.2010 - 09:43

Menee huonosti - teen omasta mielestäsi hyvän ratkaisun - ja sen jälkeen menee vieläkin huonommin. Olen mennyt ojasta allikkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 10:15

mennään märästä märempään,näin on käynyt minullekkin montakertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 16:39

Ryhdytään esimerkiksi korjaamaan tai parsimaan toisen tekemää juttua, mutta ei saada kun pahempaa jälkeä aikaan.Kävi niinkuin siinä lorussa kun hiiri meni kissalle räätäliksi, ei tullut takkia,ei housuja,
ei tuluskukkaroa eikä tuppekaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.03.2010 - 18:09

Yhdestä pahasta paikasta toiseen vielä pahempaan paikkaan. Useinhan elämässä käy niin, kun ei ajatella mitä tehdään, vaan mennä porskutetaan eteen päin, katsomatta mihin astutaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 18:46

kun tuo allikko on jo näköjään selitetty riittävästi, niin pistänpä tähän selityksen aloitustoivotukseesi viitaten kellokeskiviikolle :

_

Kellokeskiviikko

Nimen selitys on hyvin yksinkertainen. Kellokeskiviikkona laitettiin kansanperinteen mukaan lehmien kaulaan kellot ja eläimet saattoivat päästä ensimmäistä kertaa talven jälkeen laitumelle kirmailemaan.

__

mitenhän ne kirmaa tuolla metrisessä hangessa ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 21:29

Allikko on minun mielestäni kuramonttu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 22:54

Hän joutui ojasta allikkoon. Allikko tarkoittaa lampea, virossa allikas, jonka merkitys on lähde. Sanonnalla tarkoitetaan sitä, että kun luulee pääsevänsä ongelmasta, joutuukin jonkin vielä suuremman ongelman eteen.

Lähteet:
Kirlah-kielet/blogi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2010 - 20:43

Mitä suurempi allikko, sitä syvemmälle uppoaa. Tarpeeksi syvältä poispääseminen ei onnistu omin voimin.
Allikko on vertauskuvallinen ilmaus hankalasta paikasta, jonka mielikuvanaan liittyy vesi. Sitähän vettä ei välttämättä tarvitse olla.