Mikä on maailman syvin tunnettu syvänmeren hauta?

Avainsanat: meri hauta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2010 - 15:47

Tästäkin sitten löytyy eri koulukuntia.
www.marianatrench.com/marian...graphy.htm Tuon mukaan syvyys on 11033 metriä. Mittauksen takana on aika arvovaltainen taho tässäkin.
Eri maiden wikipediat ovat ihme kyllä samaa mieltä, että 10916 metriä on oikea luku.
Tuo 2009 sukeltanut miehittämätön robotti sai syvyydeksi 10902 metriä. geology.com/press-release/de...the-ocean/
Liekö tuokaan syvintä koloa löytänyt? Meri on aika suuri ja paikka hankala, joten täyttä totuutta tuskin on vielä saatu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 24.03.2010 - 14:45

Enpä olisi tiennyt, onneksi on Wiki.
fi.wikipedia.org/wiki/Mariaanien_hauta

Lähteet:
Wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 14:45

Maapallon merten syvin kohta, Challengerin syvänne, joka on noin 11 km syvä merenpinnasta mitattuna.
Sukellusrobotti Nereus sukelsi viime vuonna Mariaanien haudan Challengerin syvänteeseen.

Lähteet:
tieteenkuvalehti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 15:52

Edellä on selostettu,mutta minäkin löysin ihan itse, että mariaanien hauta on syvimmällä, noin
11 kilom. syvyydessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2010 - 17:51

Mariaanien hauta on ainakin yksi. Luin vasta kirjan, jossa siitä kerrottiin ohimennen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2010 - 18:49

Ida lötsi heti ensimmäisenä..