Onko teillä. Meillä on ?

Vattenfall Tiedoitaa / kysyy ?
Kyselytutkimuksemme mukaan television stand by -tila on jatkuvasti päällä 79 prosentilla vastaajista ja digiboksien osalta vastaavasti 61 prosentilla. Jos kaikissa kodeissa Suomessa sammutetaan television ja digiboksin valmiustilat sen sijaan, että ne ovat päällä jatkuvasti, säästyy sähköä saman verran kuin 60 000 kerrostalokaksiota käyttää sähköä vuodessa. Onko tietokoneesi / modeemisi valmius tilassa ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2010 - 18:13

Kaikki laitteet (paitsi kelloradiot) monihaaraisten kytkimellä olevien jatkojohtojen perässä. Siitä vaan aina haluttu ryhmä pimeäksi - Naks.
sahkokaluste.fi/product/2387...ps160w3-hq

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2010 - 17:16

kun lopetan netissä olemisen samutan koneen , meillä on noita ylijännitepistorasioita joissa on useampi pistokkeen paikka niin napsautan vaan sellaisesta virran poikki niin pimenee useampikin vehje , eikä ole valmiustilassakaan , enkä juuri muutenkaan suotta pidä niitä virtoja valmiustilassa .. kaks vaihdetta vain .. kiinni tai täysin auki :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 17:29

Mikään ei ole valmiustilassa jos en käytä laitetta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 17:59

Juu-u.Itse olen valmistilassa aina kuin partiopoika mutta muut vehkeet ei ole ainakaan öisin valmiustilassa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 18:56

Yöllä on virrat katkaisyu kaikista vimpaimista..mikään ei vamiustilassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.03.2010 - 20:28

Jes täälläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2010 - 22:45

Tietsi aina suljettuna, kun ei ole käytössä. TV:ssä valmiustila päivällä, jos olen kotona, jos en, niin kokonaan katki. Yöllä ei sähkövempaimia valmiustilassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 01:20

Minulla on sitten enemmän laitteita, muuntajia, kelloja, antenneja, kuulokkeita, digibokseja, televisioita ja ties mitä päällä enemmän kuin kaikilla muilla Napsulaisilla yhteensä.
Kokonaissähkönkulutukseni on kuitenkin talon kokoon nähden hyvinkin kohtuullinen, kun on itse repattu ja topattu talo.
Jokainen kulutettu watti on pois polttopuun menekistä.
Kesällä pyrin vähentämään kulutusta, ettei sentään tarvitse jäähdyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2010 - 16:02

Kyllä joissakin laitteissa joku valo näkyy palavan aina. Tiedä sitten missä tilassa on.