Mikä olisi seuraava, hyvä matkakohde Kreikassa? Perusteluja ja kokemuksia.

Agios Nikolauksella, Haniassa, Falirakissa on käyty. Rodos myös nähty.Tarkoitus on houkutella mies mukaan matkalle ja hän ei ole mikään auringonpalvoja.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.08.2008 - 15:41

Riippuu minkälaista lomakohdetta haet? Jos haluat ihania väljiä rantoja helppoa liikkumista niin siihen sopii Thassos, siellä on noin 99 toinen toistaan upeampaa rantaa joissakin ollessaan voisi luulla olevansa karibialla. Rannoilla on aina väljää. Saarella on hyvät palvelut ja saari on pieni joten autolla liikkuminen on kivaa. Jo saarelle meno on elämys, lentomatka Kavalaan n, 3,5h ja 15min bussimatka satamaan josta lautalla n.1h. saarelle ja sieltä sitten riippuen jäätkö saaren pääkaupunkiin Limenakseen vai menetkö bussilla Limenariaan vai Potokseen. Bussimatka kestää n. tunnin mutta kaikki on kyllä sen arvoista. Jos rakastat romantiikkaa ja haluat nähdä maailman upeimman auringonlaskun ja erikoisen saaren niin suosittelen Santorinia, paikka on ihana paikka lemmenlomalle, häämatkalle ja kyllä muutenkin. Vanha klpyläkaupunki Lefkas on heinopaikka ja ennenkaikkea lähellä Ateenaa. Valperin vastaus Ateenasta on osuva. Mutta tietyssti jos on aikaa niin parhaimmat matka on kun menee Ateenaan ja lähtee omatoimisesti saarihyppelylle Pireuksen satamasta, lauttamatkat ei ole kalliilta 6e ylöspäin ja majoituksia löytyy kyllä jokaiselta saarelta.

Lähteet:
Omat matka kokemukset

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.08.2008 - 10:22

No jos kestätte ilmansaasteet (huonolla tuurilla niitäkin on kosolti tarjolla), helvetillisen metelin ja välimerentuhruisen kaupunkiympäristön, niin Ateena on oikea kohde. Se on jo itsessään elämys, historiaa löytyy joka puolelta ja päivämatkoilla tavoittaa lisää sen verran kuin jaksaa sulattaa. Pireuksen satamakin olisi hyvä nähdä ja kokea kerran elämässään, niin ei tarvitsisi pelkkiin juttuihin uskoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2008 - 13:00

Kävin kesäkuussa risteilemässä viikon Egeanmerellä. Lento Korfulle, viikko viiden tähden täysihoitoa laivalla ja joka aamu uudessa satamassa, johon päivä aikaa tutustua joko itsekseen tai retkillä. Korfun lisäksi tuli käytyä Santorinilla, Mykonosilla, Zantella, Pireuksessa ja Kusadasissa (Turkki). Englanninkielellä pitää tulla toimeen ja merisairaaksi ei tietty saa tulla... upea loma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2008 - 08:59

Enpä osaa sanoa jos nuo mainitut tuttuja. Kannattaa ottaa varmaan joki iso turistikeskus. Itse suositaan aidompia kreikkalaisia kyliä tai kaupunkeja.