Kenen toimesta alkoi ensimmäiset suomalaiset seuramatkat (vuosi ja minne)?

Avainsanat: seuramatkat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.03.2010 - 13:27

liekkö ollut seiväsmatkat, Kalevi Keihänen.

Kihniöläisen sekatavarakauppiaan poika Keihänen aloitti matkailualalla 1954 järjestämällä urheiluväelle kisamatkoja. 1960-luvun lopulla Keihäsen vuonna 1965 perustama matkatoimisto Keihäsmatkat Oy alkoi kuljettaa suomalaisia edullisesti etelän lomakohteisiin. Keihänen lennätti etelän aurinkoon vuosittain jopa 100 000 suomalaista.

Lähteet:
osaksi oma tieto +wikiltä loput

Kysyjän kommentti

Niin se meni.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.03.2010 - 12:45

Olisiko se kuuluisa matkailuguru Kalevi Keihänen, joka jo 1954 vei urheilijoita ulkomaille, ja noin 1960 luvulla alkoi kuuluisat keihäsmatkat ja seiväsmatkoiksikin kutsutut.
Suunta oli Espanja. englantilainen Thomas Cook järjesti ulkomailla Pariisin maailmannäyttelyyn seuramatkan jo vuonna 1867.
Mutta ei lienee hänellä ollut kuuluisa chincillaturkki päällä, kuten meidän Kalevilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.03.2010 - 13:01

fi.wikipedia.org/wiki/Kalevi...h%C3%A4nen

Lähteet:
google ja wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2010 - 14:25

Keihäsen Kale otti oppia Tanskalaisesta Simon Spies kollegastaan ei hinta vaan määrä markka /asiakas voittoa riittää 1960 luvulla toi tavallisille kansalaisille mahdollisuuden matkustaa Espanjaan

Lähteet:
Seiväsmatkat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.03.2010 - 18:28

Kalevi Keihänen vei porukoita Espanjaan kun olin nuori likka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2010 - 19:20

Kalevi Keihänen ne aloitti..keihäsmatkat..