Ruuasta puheenollen: eräs suomalainen ruokaihme, särä on tunnettu jo..kuinka kauan?

Avainsanat: lemi vanhin perinne ruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.03.2010 - 18:05

Särän tarina on yli 1000 vuotta vanha,isäni syntymäpitäjässä valmistettu lampaanliha ruoka.Olen sitä itsekkin käynyt syömässä Lemin museotuvalla ja maistuis varmaan siullekkin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.03.2010 - 16:25

Lemin särästä olen kuullut puhuttavan,jaa avainsanassahan se onkin.
Ei aavistustakaan kuinka vanha perinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.03.2010 - 16:58

Yli tuhat vuotta sitä on valmistettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 18:00

Myös sitä puukaukaloa jossa ruoka valmistetaan on särä. Kissanainen tossa jo siitä iästä mainitsikin. Suosittelen. Ei maistu lampaanvilla tai rasva

Lisätty: 19.03.2010 - 18:02

Yksi Suomen seitsemästä ihmeestä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 19:18

Lemin Särä
Tuhat vuotta vanha, voimallinen ja maukas lammasruoka on lemiläinen erikoisuus. Aikoinaan särää paistettiin lähes koko Etelä-Karjalassa, mutta Lemillä taito ja perinne on säilynyt 2000-luvulle saakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 19:31

Olen vuosia sitten käynyt Lemillä ja syönyt särää..oli kyllä hyvää..vaikka en ole lampaanlihan ystävä..enkä itse laita koskaan pääsiäisenä lammasta..

On tosi vanha särän tarina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 19:46

En tiedä iästä, vaan hitsin hyvää on!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 20:28

Vanha perinne ruoka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 21:38

Minulle oli ihan uusi sana ja tuttavuus. Kiitos Ida linkistä. Pidän lampaanlihasta, joten jos joskus Lemillä päin liikun niin täytyy käydä maistamassa paikallista herkkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2010 - 22:04

jos joskus ikinä meen lemmille , niin tuota pitää kyl ehdottomasti maistaa.. on ihan outo ruoka tai ainakin tuo nimi ...