pidättekö pashasta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2010 - 17:14

Herkulliset on aineet en ole syönyt:
Ainekset:

* 100 g voita
* 1 dl sokeria
* 1 prk maitorahkaa (250g)
* 1 munankeltuainen
* 2 tl vaniljasokeria
* 2 rkl sitruunanmehua
* 2 rkl rusinoita
* 2 rkl mantelirouhetta
* 1 dl kermaa

Valmistusohje:

1. Vatkaa voi ja sokeri vaahdoksi.
2. Lisää rahka, keltuainen, vaahdoksi vatkattu kerma ja mausteet. Sekoita pasha seos hyvin.
3. Kaada seos sideharsolla tai kahvinsuodatinpusseilla vuorattuun
4. siivilään tai johonkin astiaan missä on reikä.
5. Laita lautanen tai joku muu astia alle, että ylimääräinen neste pääsee valumaan pois. Anna valua yön yli.
6. ( Kahvisuodattimessa ei saa olla tippalukkoa, muuten neste ei pääse valumaan pois.)
7. Puhdas kukkaruukkukin käy, koska siinä on reikä.
8. Tämä pasha annos on pieni. Kahvisuodatinpussin koko 1x4.

* Jälkiruoka
* Pääsiäisruoka

Lähteet:
Joka emännällä on tietysti oma salainen resepti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.03.2010 - 15:13

Kyllä. Mutta se on niin tuhtia tavaraa, ettei kerralla tarvitse paljon syödä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 15:14

Tätini tekemästä pashasta todella paljon. Andek on oikeassa: tuhtia tavaraa, jonka jälkeen ei tarvitse ihmetellä mittanauha kädessä ja vaaka toisessa, että mistä näitä senttejä tulee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 15:47

Pidän tosi paljon, mutta itse en vaivaudu enkä ehdi tekemään. Äitini on tehnyt joka pääsiäiseksi, mutta en tiedä jaksaako enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 16:07

Se on suurta herkkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 17:19

Hyvää on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 17:31

Herkullistahan se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 17:35

Kyllä, aivan kuin itseltäni salaa, ostan pari purkkia sitä pääsiäisen aikaan ja syön pikkuriikkisen
verran kerralla, mutta sitä useammin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 17:35

Tykkään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 19:39

Nam! Herkullista on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 19:53

On tosi hyvää..joskus olen tehnyt kevytversion..nyt en muista ulkoa mitä siihen tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2010 - 20:05

IIIhanaa,parasta pashaa olen saanut Uspenskin katedraalin kaffila/kryptan rouvat tehneet tietty itse,oli tarjolla nisupullan kanssa?!Herrkullista oli,tietysti tuhtia,kermat,kanamunat,rahkat ym,raaka-aineina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.03.2010 - 17:33

Ei ole kuulunut pääsiäispöytääni sen jälkeen kun anoppilaan välit katkesivat.