onko halpa tietokone riitävä ja hyvä aloittelijoille?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.03.2010 - 20:06

Se on sama millä alkaa, kunhan kone toimii.
Ajan mittaan kun tottuu käyttämään, niin oppii myös tietämään mitä haluaa ja tarvitsee.
Itse aloitin kaun sitten "bittien" murskaajalla VIC 20.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.03.2010 - 20:11

Halpa on ihan hyvä millä aloittelee..Minullakin halpa tämä läppäri ja hyvin tominut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 20:12

täysin riittävä,

ennenkuin niitä 'superkoneen' ominaisuuksia oppisi käyttämään, se olisikin mennyt vanhanaikaiseksi

parempi kannattaa ostaa sitten kun on oppinut tietämään millaisia ominaisuuksia koneeltaan haluaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 20:18

on se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 20:20

Totta on, että halvalla pääsee kokeilemaan mitä siitä irti saa, mutta itse suosittelen noin 500 ekun konetta.
Jos tarvii tulostinta ja kaiuttimia, niin ei koneeseen kannata laittaa paljon, jos ei tule
ammattikäyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 20:30

Sellainen kone on riittävä aloittelijalle. Kannattaa kuitenkin muistaa, että hyvä ja halpa on joskus vaikea yhdistelmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 20:53

On, minulla on halpa läppäri, ja tämä riittää minulle. Kulkee kanssani päivittäin laukussa töihin ja kotiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 21:17

riippuu vähä millasia tietoja haluut mut kyl o

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 21:19

ehdottomasti, ainoa järkevä valinta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 05:57

Kyllä vain. Ei pidä sitten sortua kaupassa myyntimiehen puheisiin niistä kalliimmista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 09:39

jOOOO

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 10:32

Periaatteessa on. Mutta keskusmuistia (RAM) monissa halvimmissa on vain 1 Mbyte, kun pitäisi olla vähintään 2 Mbyteä, mieluummin enemmän, että käyttöjärjestelmä ja varsinkin tietoturvaohjelma eivät vie suurinta osaa resursseista. Sitten, jos aloittelija haluaa pelata grafiikan kannalta vaativia (nopeita) pelejä, niin ne yleensä vaativat, että näytönohjain suoriutuu grafiikasta. Mutta jos vain surffaa netissä tai pelaa pasianssia, niin vaatimattomampikin kone käy (eikä liiasta suorituskyvystä kannata silloin maksaa).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2010 - 12:08

Selvitä ensin tarpeet.
Jos et tarvitse esim. levyasemaa on minitietokone ihan näppärä hintaluokassa 250.-