Turkki Alanya!

Millaiset säät on Turkin Alanyassa toukokuun alussa. Onko jollain kokemuksia Bella Vista huoneistohotellista. Itselläni olis taroitus lähteä sinne tosiaan toukokuun ekalla viikolla. Kertokaa kokemuksianne :)) olis kiva tietää....

Avainsanat: turkki alanya

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.03.2010 - 02:27

Hyvin aurinkoista siellä on mitä todennäköisimmin ja altaalla ainakin tarkenee ottaa aurinkoa ja varmaan rannallakin.
Yöt saattavat olla vähän koleita, joten villatakki mukaan.
Hotellisi on varsin keskeisellä paikalla, vuoren rinteellä pienen kapuamisen takana, lähellä basaarialuetta joten sen takin voi ostaa sieltäkin. Kannattaa pitää jäitä hatussa kauppaa tehdessä. En varsinaisesti ole asiantuntija vaatekaupassa, mutta hyvälaatuisista joustofarkuista, melkein aidoista maksoin 20€. Vitosella ja allekin saa, mutta rumia, sellaisia halpahallin farkkujen näköisiä. Tuo 20€ on siellä hyvä hinta vaatteesta, joten enempää ei kannata maksaa, eikä myöskään kannata ostaa kauppaa tyhjäksi saadakseen muka halvemmalla.
Rahoistaan kannattaa pitää muutenkin huolta, vaikka turkkilaiset eivät ole läheskään pahimmasta päästä, mutta huijatuksi voi joutua vaikka apteekissa, ellei laske vaihtorahaa. Maksa mieluummin tasarahalla, jos voit..
Seikkailuista en tiedä, mutta älä usko ihan kaikkea mitä rasmukset sanovat, sillä muuten erehdyt pian pitämään paikkaa paratiisina, mitä se ei ole. Siitä moni on toista mieltä, joten uskon, että viihdyt kohtuullisen hyvin.
Hotelli on hyvä, ruoka ulkona on hyvää ja halpaa, vaatevarasto täydentyy halvalla, joten jätä laukkuun tilaa varmuuden vuoksi. Kyllä siellä viikko kuluu mukavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.03.2010 - 19:34

Ohessa tietoa kohteesta.

www.napsu.fi/matkailu/maailman-saa/275

Ohessa myös keskustelupalstan kommentteja kysymästäsi hotellista.
keskustelu.suomi24.fi/node/6103755

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2010 - 23:13

Toukokuun sää; Max 24,1, Min. 15,3 ja Keski. 19,7 Napsun mukaan.
Hotellisi;
fi.hotels.com/ho325513/bella...ya-turkki/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 00:03

Alanya on nyt tv:n kautta tullut hyvin tunnetuksi.Olen ollut 80- ja 90-luvulla Alanyassa ja voin sanoa että jos olet nuori ja pidät rantaelämästä, tämä on ihan ok. Tosin mieluisampiakin rantoja tiedän, tarkoitan kovia aaltoja rannan tuntumassa ja ahtautta. Kaikk on lähellä merta ja mitäs me suomalaiset muuta kaipaisimmekaan. Muuten olen hyvin skeptinen Alanyan suhteen mutta nauti auringosta, älä seikkaile ja pikku visiittien tekeminen esim. Sideen on kiva tms.Matkustaminen on helppoa busseilla ja näkee paljon.Lyhyt loma on Turkissa ihan ok talviaikaan kun muualle hintataso korkea ja lento-aika on pitkä.Alanya on kuitenkin vähemmän hermoja raastava kuin Marmaris ensi kertalaiselle.

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2010 - 20:49

Hotellista ei ole kokemusta..mutta Alanya mukava paikka..ja lämmintä riittää Toukokuussa..sopivasti..ei liian kuuma helle..Itse olin Lokakuun loppupolella 2 viikoa..lämmintä oli silloinkin..ja mukavaa...