Kuinka paljon maksaa läppäriin uusi akku? Akku on ollut paikoillaan koko ajan. Pitääkö se poistaa, kun käytän verkkovirtaa?

Langattomana virta loppuu nopeasti?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.02.2010 - 11:47

Uusi akku on hintaluokassa 60-120 euroa. Vanhaa akkua ei tarvitse poistaa, eikä kannatakaan, jos käyttää vain verkkovirran kanssa. Vanha akku, vaikka ei kauan varausta pidäkään, toimii hyvänä suojana lyhytaikaisia virtakatkoksia vastaan.
Harva uutta akkua enää ostaa, kun sen hinta on korkea verrattuna kokonaan uuden koneen hintaan.
Esimerkkejä voi katsoa vaikka täältä:
www.zecs.net/product_catalog.php?c=1

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.02.2010 - 12:33

Akut koneesta riippuen 38 ylöspäin
www.vertaa.fi/q/kannettavien..._c4165%7d/

Ei tarvitse poistaa, ostin akun vanhaan läppäriin, on vähän pieni että ei aina saa kosketusta. Verkossa ollessa ei edes huomaa jos akku häviää matkasta.
Tikulla täytyy kiilata että matkalla pysyy älypäällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2010 - 13:26

Akku"palaa loppuun"jos kone on koko ajan verkkovirrassa.Itse ostin muutaman euron ajastimen tähän väliin ja asetin sen antamaan virtaa joka toinen tunti 15min.Näin akku kestää täältä ikuisuuteen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2010 - 22:41

Kiitos Tertsi kun vahvistit minunkin kuulemani asian. Pidän akun irti koneesta kun se on verkkovirralla kuten minulle on opetettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2010 - 02:53

Tätä mäkin olen pohtinut, mutta missä kohdassa se akku kannettavassa oikein on ja miten sen saa irti? :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2010 - 15:46

Itselläni on ollut tämä Fujitsu/Siemens vuodesta 2000 alkaen ja koko ajan verkkovirrassa. Kun kokeilin syksyllä akun kestävyyttä se toimi mokkulan kanssa yli kolme tuntia pihalla. Ei tässä ainakaan akku pala jos sitä ei käytä, verkkovirta ohittaa sen akun, uudenveroinen se on kun ei sitä käytä ei se kulu, ehkä sitten joissain muissa koneissa on eri systeemi.
Nykyään saa hyviä koneita jo 300e hintaluokassa joten jos uusi akku maksaa yli 100e kannattaa miettiä uuden koneen hankkimista.