Mikä piristää kun kevätväsymys iskee? Oletko kokenut kevätväsymystä ja miten se Sinulla ilmeni?

Avainsanat: väsymys kevät piristys kevätväsymys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2010 - 18:55

Kevätväsynys iskee kun sitä vähiten odottaa. Se iskee silloin kun saapuu ensimmäiset aurinkoiset kevätpäivät ja paljastavat kaiken pölyn, lian ja loskan mitä koti ympäristöineen on itseensä imenyt, kun huomaa että vaaka sille astuessa näytää enempi kuin luulikaan, kun tajuaa ettei ole kehnoissa talvitamineissa uskaltautunut lumipyryyn eikä pakkaseen ja ystäviä ei tästä syystä ole tullut nähtyä aikoihin, kun... Näistä ja monista muista syistä tulee ensin järkytys ja sitten hetkellinen väsymys siitä miten paljon tekemättömiä töitä on edessä siksi ettei ole saanut talven aikana tehdyksi puoliakaan aikomistaan jutuista. Tätä väsymystä ei poista kuin pakkokeinoin. Tällöin on pakko patistaa itsensä siivoupuuhiin, laihduttamaan, kyläilyihin,... Niin minä ainakin poistan kevätväsymykseni aina kun se pääsee iskemään pitkät kyntensä iholleni.

Kysyjän kommentti

Vilpitön kertomus omasta kokemuksesta auttaa muitakin saman kokeneita!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.02.2010 - 18:39

Minulla on tämä myöhäinen kevätväsymys ollut vuosia, jos on pahaa sanottavaa lähinomaisille, karjumalla on perille yleensä mennyt, mykkiä ovat lähinnä olleet sen jälkeen, kesäisin olen kysynyt miksi olette hiljaisia kun luonto on kauneimmillaan ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 19:26

Ei minua vielä vaivaa kevätväsymys,vielähän on talvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 19:58

Kyllä se niin on, kun on iloluontoinen ihminen (valon lapsi) niin pimeän ajan ylitse pääseminen aiheutaa ongelmia. "Kone" vähän yskähtelee ennenkuin taas lähtee kunnolla toimimaan kevätväsymyksen ja pimeän ajan jälkeen. Onneksi on aina matka tiedossa (perjantaina lähdössä Cruziin), joka hieman helpottaa. Odottelen aikaa kun suomessa luonto herää ja mökkikausi alkaa. Vaikka ei luulisi eläkeläisellä olevan suurempaa aihetta uupumukseen. Ei muuta kuin muista olla "ahkera", jos vielä pyörittelet yhteiskunnan rattaita itseäsi vähääkään säälimättä!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 20:03

Vältä kevätväsymys - 7 vinkkiä!
www.tohtori.fi/?page=7236802...id=5310481

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 20:20

Kevät väsy tulee kun päivillä pituutta huomattavasti enemmän.Sitä tulee tehtyä yhtä sun toista ja luulee heti jaksavansa. Mutta eikös mitä, siinähä väsähtää .Väsyminen tulee hiipien hiljaa ja ihmettelee mikä on ,olenko terve vai sairas.Menee oma aikansa kun sisäinen kellomme taasen tottuu
valon määrään ja päivien pituuteen.Voimia alkaa kertyä päivä päivältä enemmän.Silmät alkavat tottumaan auringon valoon.Näin meidät valtaa se ihanuus jota kaikki odotamme.Yöunet jää vähäiseksi kun hereeläolo suorastaan vie voiton kaikesta.Piristymme,piristymme ,nautimme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2010 - 20:48

Ei yleensä ole kevätväsymys vaivannut. Päinvastoin kun päivät pitenevät ja aurinkokin välillä paistaa,alan odottaa jo kovasti kesää ja jo ajatus kesästä piristää. Yleensä syön päivittäin vähintään kaksi appelsiinia eli C-vitamiinillakin lienee osuutensa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.02.2010 - 22:08

En yleensä pode kevätväsymystä. Päin vastoin. Piristyn ja herään mitä lähemmäksi kevät tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.02.2010 - 22:49

Olen keväänlapsi ja siksi en pode kevätväsymystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 03:22

No vaikka chumba liikunta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 10:49

Joo kyllä,minulle se iskee muutenkin vaikka ei olisikaan kevät.Minulla on ollut väsymys kausia tämän tästä.Käytä monivitamiini valmistetta auttaa väsymykseen keväällä hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2010 - 22:53

En yleensä pode kevätväsymystä..viimme kevät oli pikkeus,kun paino tippui 10kg..ja oli todella väsynyt..saatoin nukkua monen tunnin päiväunet..eikä olisi aamuisin jaksanut nousta sängystä ylös..
sen kyllä aiheutti kilpirauhasen liikatoiminta.
Ulkoilu ainakin piristää paljon..