Viettekö koskaan mitään pesulaan pestäväksi?

Avainsanat: pesulaan pestäväksi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.01.2010 - 20:37

Matot on mukava ja kätevä pesettää pesulassa.
Puhtaat, kuivat matot , eipä tarvitse pähkäillä miten saa kuivaksi vai tuleeko sade rankka ja kastelee melkein kuivat matot !!

Kysyjän kommentti

Minäkin pesetän isot matot..kun hankalia kuivattaa..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.01.2010 - 13:20

Pidemmillä matkoilla kuumissa maissa, kuten Thaimaassa tulee pesetettyä.
Pyykkiä tulee paljon, eikä pesu maksa juuri mitään. Pesetin siellä myös päällystakkini, jota en ollut uskaltanut pestä ikinä. Hyvä tuli siitäkin, vaikka pelkäsin sen menevän pilalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 13:24

Ei tuu vietyä. Yhesti olen elämäni aikana vieny vaatteen (talvitakki) pesulaan, kun en ite saanu sitä puhtaaksi. Kotikonstit tepsii meijän pyykkeihin. Matot pesen itsepalvelupesulassa.

Ai niin - Thaimaassa minäkin oon pesettänyt vaatteita, kun on tosiaan edullista ja puhdasta tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 13:32

villamaton silloin tällöin pesulaan ajelutan, on niin iso, paksu ja raskas, ettei jaksa nostaa märkänä minnekkään kuivumaan, jos itse alkais sitä pesemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 13:41

Minä noita parempia pöytäliinoja pesulaan vien, ennen minulla sähkömankeli oli ja siinä sain kauniiksi ne , mutta kun koko suku alkoi minulle tuomaan liinansa niin myin mankelin pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 13:43

Olen käyttänyt pesulassa puuvillalangasta tehdyn jakkupukuni,mustat pitkäthousut,ja päälystakkini.Olen ollut tyytyväinen pesulapalveluun.Joskus vuosia sitten käytin lakanatkin pesulassa talviaikaan,kun ei ollut kuivauspaikkaa,hakivat pyykkipussin kotoa.Olin siihenaikaan työelämässä ja minusta pesulapalvelu oli halpaa,nyt heidänkin hinnat on pilvissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 14:05

Joo, Puvun takin ja suoria huosuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.01.2010 - 14:14

Viimeksi olen pesettänyt siellä takin, kun kaupungin aura-auto ajoi kaikki loskat päälleni. Kaupunki maksoi pesulalaskun. Seuraavaksi vien sinne maton, kunhan keksin miten sen saan raahattua sinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 15:20

Keväälä kun aurinko alkaa kuumottaan .Vien täkkejä . Joskus jonkun isomman maton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 15:25

En oo ikuna pesulassa mitään pesettäny.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 16:10

Me pesetämme pesulassa lattiamatot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 16:35

Parhaimmat jakkupuvut, joille on määrätty kemiallinen pesu. Ja pari ulkotakkia. Siinä se :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 16:51

Maton vein viimeksi. Muuten erittäin harvoin tarvitsen pesulapalveluja- Täälläkin olisi tuossa alakerrassa, mutta silti pesen itse kaikki pyykit ja silitän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 17:18

Eipä muuta olla pesetetty kuin isot matot (joiden pesetys mahd. tulee halvemmaksi kuin uusien osto, mutta monta kertaa käyp niin, et pesetys tuleekin kalliimmaks kuin, että ostais uudet). Joskus vuosia sitten myös miehen sillonen puku pesetetty pesulassa, oisko vaatinu kuivapesun, tms., siinäpä nuot tai sit ollakin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 17:31

reissussa tuppaa rähjääntymään ja siellä tulee käytettyä aika paljon pesulapalveluja (melko monessa maassa se tuntuu huokealta)

kotimaassa se on lähinnä nuo 'kirkkovaateet' jotka pesulaan pääsevät

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 17:38

Matot, talvitakit, puvut, untuvapeiton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 17:47

goretex asusteet pesetän ja metsästys asut myös vimeaikoina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 18:01

Hyvin harvoin mitään pesetän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 18:49

Hyvin harvoin tulee pesulapalveluja käytettyä.

Viimeksi vein tuttavani villamaton, josta sitten sain nootin. Halusi ehdottomasti pesetyttää edesmenneen miehensä ostaman villamaton, jonka pesetys tulikin hiivatin kalliiksi kuulema... about 80 ekee. Minusta ei ollut kallis, kun ajattelin sitä hankintahintaa. No, olemme niin erilaisia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.01.2010 - 19:18

En vie. Ostan sellaisia mitä voi pestä itse kotona tai järvessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 22:57

Erittäin harvoin.joskus jotain suurempaa mikä ei mahdu omaa eikä taloyhtiön pesukoneeseen kuten susiturkiskarvahattuni josta SOL ei uskaltanut ottaa vastuuta =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2010 - 14:53

Enpä ole vielä pesulapalveluja tarvinnut.