Pilkkirukkanen

Mistäs sais edullisesti materiaalia ja kaavoja. Materiaali vettä hylkivä ja lämmin vuori, joka ei saa lyttääntyä. Lämpimät 25 asteen pakkasessa, vaikka jäistä kairaa kantaisi 10 kilometriä. Olen kuullut lämpövuoresta, joka heijastaa ruumiin lämmön takaisin. mistäs moista saisi ja paljonko maksaa. Rukkanen tulisi olla niin suuri, etta mahtuu käsi, jossa kynsikäs. Rukkasen suuaukko niin suuri, että mahtuu haalarin hihakin. Tilavat siksi, että saa käteen auttamatta ja suorastaan tippuu kädestä tarvittaessa.

Lisätty: 25.01.2010 - 17:12

Kauppojen valikoimista ei löydy tilavaa!
Ja 85€ rukkasesta on liikaa. kohtuus 15-20€.
Ostin suurimmat mitä löytyi ja kauppiaskin sanoi niitä suurimmiksi, mutta ei mahdu käteen tappelematta. Joten itse tekisin, mutta materiaaliasta ei kokemusta.

Lisätty: 25.01.2010 - 20:42

Tarkennan vielä että kokoa 13 ei taida olla olemassakaan.
Siksi tässä kyselen materiaaleja, kaavoja ja mistä edullisemmin ostaa noita materiaaleja.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.01.2010 - 17:01

kannattakos noita ruveta itse tekemään kun näyttävät valmiiden kauppahinnatkin olevan aika kohtuullisia ...

esim:

www.hanskaheikki.fi/product_...s.php?p=53

www.metsotukku.fi/701

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.01.2010 - 16:57

oletko kysellyt kalamiehen kaupasta.. retkikaupasta, vapaa-ajankaupasta tai katso tuolt netistä, niitä varmaankin löytyy sieltä jos jonkin laisia ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 17:00

En nyt tarkkaan osaa neuvoa sinua, mutta pikkuihmisille ostin hansikkaita , jotka ei sisältä kastu, ei oikein saa pestä koneellisesti eikä kuivausrumpuun laittaa ei patterin päällä kuivattaa, eikä sisäosia ulos vetää, en tiedä onko myös aikuisille näitä , mutta Prismasta ostin niitä heille, olivat n. 10 € hinnaltaan per hansikaspari. En usko että sellaisia materiaalia on kaupan, kaavathan on helppo itse tehdä rukkasiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 19:29

Kannattaa kysellä samasta liikkeestä, missä myydään muutakin pilkki- ja yleensäkin kalareissuilla tarvittavaa tavaraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 21:25

Honkog

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 21:50

Kysäseppä kaavoja suoraan Käsityö-lehdestä, niillä on ollut siellä vuosien mittaan jos vaikka mitä.
Voivatpa tietää mistä kangastakin saapi. Ka kaavat osaisin sulle tehä mutta pitäis olla mittoja.
Toijalassa on sellaanen kangaskauppa josta löytyy kangasta ku kangasta.
Nyt vaan netti seikkailulle niin kyllä se siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2010 - 03:14

Niin paljon kuin ihailenkin äijää, joka tällaista aidosti pohtii, mä vähän luulen, että itse tekemällä ei saa yhtä hyviä pakkasen ja veden kestäviä tumppuja, kuin ostamalla. Esimerkiksi gore-texiä ei voi ostaa eikä Eurokankaasta vanua kummempaa lämmikettä saa.
Voit tietysti marssia ompelijalle ja jättää materiaalien keksimisen hänen ongelmakseen. Isojen miesten vaateliikkeistä varmaan löytyisi isojen miesten hanskojakin. Tai sitten kyselet joidenkin hyviksi havaittujen hanskoen maahantuojalta isompia kokoja.

Tässä on joitain nettikauppoja vielä:
www.ulkoilukauppa.com/
www.scandinavianoutdoorstore.com/
www.varuste.net/default.asp

Mun lämpimimmät tumppuut ovat McKinleyn untuvarukkaset, joissa ei kädet tosiaankaan palelleet kovimpienkaan pakkasten aikana. Ostin ne InterSportista, mutta tämmönen pikkulikkahan käyttää paljon pienempää kokoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2010 - 20:42

... niin tai paikallisesta kangaskaupasta. Siellä on ompelupalvelua ja kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä. Ainaskin meillä täällä susirajalla...