Tappelu eläkkeistä kovenee, vai?

En ole tähän ikään tarvinnut tapella, kiitos nopeiden jalkojen.

Joko nyt liki 70 senä joutuu tappelemaan kun ei jaksa juosta enää?

www.uusisuomi.fi/kotimaa/828...ta-kovenee

Lisätty: 21.01.2010 - 08:48

Vieläkö kaikki kissa- ja koiraihmiset nukkuu, kun kukaan ei kysele mitä tänään syötte?

Avainsanat: ura on jäänyt taakse

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.01.2010 - 00:52

Kun täyttää 60v.tta pitäisi suosiolla päästä työelämästä pois.Että saisi omaa aikaakin .Nyt moni kupsahtaa, lähteen taivaanportille vartijaksi.Eikä saa mitään sinne. Tyhjätaskuna tulemme ja menemme.Se on se helpoin kohde ja lapset.Jos joku kokee että elämäntehtävä on palvella työnantajaa ,antakoon hänelle mahdollisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.01.2010 - 09:00

Huomenta vaan. Ei täällä nukuta, mutta on ollut pientä kiirusta aamutuimaan. Täytyi äkkiä väsätä työhakemus ja nyt tässä joutaa vastaamaan. Mikäs se olikaan kysymys? Jaa eläkkeistä...on se vaan merkillistä, että ihmisten täyden työpäivän tehtyään pitäisi alkaa vielä eläkkeitten puolesta tappelemaan. Koko ikänsä ahkerasti raataneet ansaitsevat kunnon eläkkeet ajallaan ja ilman kommervenkkeja. Piste. Ja kiitos.

Lisätty: 21.01.2010 - 09:16

Luin juuri, että eläkkeelle pääsyn ikärajaa nostettaisiin 70 ikävuoteen. Uskomatonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 09:24

On kyse korkeimmasta mahdollisesta eläkeiästä eli eihän se kaikkia koske. Vastaava raja nykyään on 68 v eikä siihen yllä kuin määrätty osa ihmisistä. Suomessa on aika alhainen eläkeikä ylipäätään. En vastusta sitä että jos on terve ja työkyinen, haluaa työskennellä ammatissaan vaikka 70 vuoden ikään. On ammatteja jossa eläkeikää ei ole lainkaan (lääkäri) käytännössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 09:37

ahmat12 kans samaa mieltä, olkoot vapaa ehtoista ,kenen roppa kestää, mut jos on enemän poissa oloi ,kuin työ tuntei, niin miks sellaisia sit kiduttaa työpaikalla , elääkkelle vaan ja nuoria, joissa on tulevaisuus , niin työn pariin sanon miä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 12:14

Minä en kyllä olisi jaksanut omassa työssäni yhtään pidempään. Nyt olen el'äkkeellä ja vieläkin työelämän paineet ja ahdistavat tilanteet tulevat uniini. Eikö ihmisen pitäisi saada elää edes vähän aikaa jotenkin terveenä työelämästä päästyään, ettei heti joudu toisten hoivattavaksi johonkin "pöpilään" !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 12:35

Työntekijät eivät pidä uudistuksista mutta mitä pitävät työnantajat kun töihin tullaan rollatoreilla duuniin. Työpanos pitäisi vastata saatua palkkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 15:55

Vaihtoehtoja pitäisi olla kun työhistorian pituus vaihtelee, nyt todellakin ollaan huonontamassa eläketuloa kaikilla tavoin. Väärin