millaisia kokemuksia yhdysvaltain matkoista viime ajoilta? Oletteko tuoneet sieltä koiran pentuja? Kokemuksia tuonnista? Kivaa?

Lisätty: 16.01.2010 - 23:34

Floridasta kysymys. Kivaa? tarkoittaa tietysti, että kokemukset muutkin olisi mukavia, esim. oletteko vuokranneet asuntoa lyhyeksi aikaa n 1kk.

Lisätty: 17.01.2010 - 11:13

Ihan pikkukoirista olen kiinnostunut, bichon fricee, tsihuahua, coton de tulear ja vastaavat

Avainsanat: esta-lomake lento turvatarkastus yhdysvallat viime hetken ohjeet koiranpennut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.01.2010 - 01:56

Tuota... kommentoin vain tuohon koiranpennun tuontiin. Lento yli Atlantin on pitkä ja erittäin pienen pennun saat toki sen ajaksi tuoda matkustamoonkin, mutta se ei välttämättä ole pennulle kaikkein kivoin tapa tutustua uusiin omistajiinsa. Sulla on työ ja tuska saada se pysymään aloillaan ja siivotessa sen pissoja. Tuontiin liittyy hurja paperisota ja erilaisia rokotuksia, madotuksia sekä vasta-ainetestejä (, joihin sinun olisi jo pitänyt tutustua). Suomessa sä pääset kasvattajan kanssa puheisiin koska tahansa, jos jotain ongelmia sattuisi tulemaan (en nyt tarkoita, että pentu pistetään paluupostissa takaisin, jos se sattuu pureskelemaan pöydän jalkaa, vaan kaikkea yleistä), mutta Yhdysvaltoihin on paha palata noin vaan. Koiran hintaeroista mulla ei ole tietoa, mutta rotukoirien ulkonäössä on jo Euroopassakin isoja eroja puhumattakaan tuon ison lätäkön toisella puolella olevista koirista. Itse olen sattumoisin katsellut viime kuukausina YouTubesta videoita koiraroduista, jotka kiinnostavat itseäni ja monet niistä ovat nimen omaan USA:laisia koiria. Eli USA:laisten silmää miellyttäviä koiria. Voit etsiä videoita vaikkapa tyypillisistä egonjatkeista, kuten rottweilereista ja dobermanneista eikä ne todellakaan näytä samoilta kuin Suomessa. Rotikat ovat raskasrakenteisia lössyköitä ja dobberit näyttävät pitbulleilta. En missään nimessä haluaisi koiraa, jonka häntä tai korvat ovat typistetty ja siellähän sitä tehdään yhä. Otetaan vielä huomioon se, että sinä olet siellä turistina ja kielitaitosi ei välttämättä ole loistavin, sä et voi tietää huijataanko sua ihan 6-0, kun menet jotain katselemaan. Jos sä ostat eläinkaupan ikkunassa näytillä olevan pennun, sä tuet pentutehtailua (www.sey.fi/elainsuojelu/lemm...ntutehdas! ). Kauppias on tyytyväinen saadessaan sulta rahat eikä sun tai pennun asiat sitä sitten enää kiinnosta.
Toivon, että harkitset sitä siis vielä muutaman kerran. Me aioimme ottaa erään Suomessa hyvin harvinaisen rotuisen koiran, mutta päädyimme toisiin aatoksiin, sillä se olisi pitänyt hakea Amerikasta.

Tunnen kaksi henkilöä, jotka ovat tuoneet USA:sta pennun. Toinen oli veljeni tyttöystävä, joka oli siellä vaihto-opiskelijana. Hän osti kasvattajalta kultaisen noutajan, josta hän sai kaikki asianmukaiset paperit ja terveystodistukset. Toinen oli ystäväni eräältä maitotilalta. Hänkin oli vaihto-opiskelija ja toi mukanaan bordercollien työkoiraksi heidän tilalleen.

Lödät Floridaan liittyen vanhoja vastauksia Napsusta menemällä tuolla yläpalkissa hakuun. Ostosmahdollisuudet siellä on käsittääkseni mahtavat ja matkalaukkukin saa painaa miten paljon hyvänsä.

Lisätty: 17.01.2010 - 22:53

Sitä suuremmalla syyllä, jos haette pienikokoista seurakoiraa. (Kirjoitit kaksi kolmesta rodusta väärin...) Pentutehtailu koskee ennen kaikkea niitä pieniä, karvaisia ja avuttoman oloisia, joita ihmiset ottavat suorastaan säälistä.
Suomessa on runsaasti hyviä kasvattajia. Koko sydämestäni toivon ja suosittelen, että otatte pennun kotimaasta. Kuten jo sanoin, tuonti ei ole asia, johon asiasta tietämättömän kannattaa ryhtyä. Se on ennen kaikkea sen koiranpennun edun mukaista.

Lisätty: 17.01.2010 - 23:00

Melkein tuntuu, että tämän kysymyksen on kirjoittanut lapsi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.01.2010 - 01:32

On yksi paikka missä käyn siivoamassa,,on Tallinnasta tuotu koiranpentu..mikä on todella sydämmen-särijä..kun on niin ihana..pikku Viivi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 08:40

Yhdysvalloissa en ole käynyt.Eiköhän koiria löydy lähempääkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2010 - 08:51

Aloitus on hyvin nuoren henkilön kirjoittama, aikuinen tuskin tuollaisat kysyy. Koiria saa lähempääkin kuin USA:sta, lentomatka on kärsimys koiralle.