Hei.Onko kellään tietoa millainen sää Samoksella on lokakuussa?

Olemme lähdössä lokakuulla viikoksi Samokselle ja olis kiva tietää onko kellään kokemuksia syksyn säistä tuolla.Lämmintäkin sais olla kun lapsikin lähtee mukaan.

Avainsanat: kreikka samos

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.01.2010 - 17:19

Riippuu vähän oletteko menossa alku- vai loppukuussa.
Lokakuulla alkaa viilenemään. Alkukuussa saattaa olla hyvinkin lämmintä ja loppukuussa kaksikymmentä ei juuri varjossa ylity.
Yleensä seuramatkoja aurinkorannoille ei edes järjestetä kovin viileään ajankohtaan. Kauden viimeisellä matkalla kannattaa varmasti varata kunnolla vaatetta. Vaikka auringossa olisikin lämmin, niin illat ovat viileitä.

Lisätty: 11.01.2010 - 17:24

www.wunderground.com/history...atename=NA
Tämä on minun suosikkisivuni säätilojen tutkimiseen. Siitä näkee menneiden vuosien lämpötilatkin, mikä paikkakunta sieltä löytyy.
Paikan nimi tuonne ylös sateenkaaren vieressä olevaan "search"-kohtaan ja menoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.01.2010 - 16:37

vähän vaikeaa ennustaa täs kohtaa, mut uskoisin et tosi lämintä ja aurinkoista.. tuolta napsun matkasivustoilta voit sit likimpän seurata sitä säätäkin.. hyvää matkaa , on kivaa , kun on jotain hauskaa tiedossa ja sitä voi jo alkaa odottamaanki :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 17:13

Ei varsin pakkasella näy olevan;
www.napsu.fi/matkailu/maailman-saa/788

Minulle tulis "kilin" ajatukset mieleen jos matka noin pitkässä varressa olis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 18:31

kyllähän se vissiin lomalennot loppuu samokselle syyskuun lopulla.Oltiin viimesyksynä ja oppaat kertoivat että poikkeuksellisen lämmintä olisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 20:56

insurance.essentialtravel.co...eather.asp

tuolla väitetään että sateet alkavat Samoksella lokakuussa, mutta eihän ilmojen haltioista koskaan tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 10:19

Samos sijaitsee lähellä Aasian mannerta joten aika lämmintä siellä on mutta toki sadekuurot ovat mahdollisia. Samoksella tuulee läpi vuoden aikalailla, siitä on kokemusta eli en asetu ennustataeukoksi vaan puhun kokeneena. Elokuun lopulla esim. laivat naapurisaarelle eivät lähteneet kertaakaan koko viikon aikan, tuuli sen verran paljon. Meri on myös äkkisyvää heti rannasta lähtien eli en suosita meressä uimista edes aikusille eikä aiankaan paikoissa mitkä eivät ole virallisia uimarantoja.