Miten lujasti junanvaunut ovat toisissaan kiinni?

Näitten viimeaikaikaisten junajuttujen mukaan vaunut eivät ole
toisissaan kiinni hyvin minun mielestä kun irtoilevat noin vaan ja sitten
vaan sanotaan että on jarruvika.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.01.2010 - 07:32

Tässä on VR:n ohjeet:
www.finlex.fi/data/normit/11...LIIT_4.pdf
Kytkimet: SA-3 ja Unilink
www.seisake.net/kuukaudenraa...stus_4.php

Lisätty: 05.01.2010 - 07:37

SA-3 kytketään (kuukausi sitten esiteltyyn) ruuvikytkimeen ystävyyssiteen avulla.
Toinen vaihtoehto on eritoten vaihtotöihin suuniteltu Vapiti, (ei Papiti).

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.01.2010 - 07:37

Ne ovat tasan niin lujasti toisissaan kiinni, kuin heikoin lenkki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 08:26

Varmaan yleensä ovat aika lujasti kiinni toisisaan mutta eilen oli ehkä vaan pyhällä hengellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.01.2010 - 09:55

Ei ainakaan ollut hiuskarvan varassa, kun onnettomuus tapahtui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 10:28

Näkyyvät olevan hyvin höllässä kiinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 10:33

no ollenkaan kiinni missään, mut eix tota junanvaunuu oltu kuskaamas johonkin lähtevään junaan tai jos ois ollu ,niin mitähän ois tapahtunu , ku juna puhkuttaa kohti kajaanii ja jossain kohtaa ois irronnu mukanaan vaunullinen matkustajii ... miettii ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2010 - 12:20

jälkiviisaus on sitä viisauden jalointa lajia,
parhaansa pojat yrittää, mutta mitäs teet kun jälkiviisaus tulee vasta jälkikäteen

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.01.2010 - 17:06

En usko että ihan kiskomalla irti saan. Varmasti tuossa ollut joko vika kiinnityksessä. Harvoinhan tuollaista on tapahtunut että vaunut irtoavat toisistaan muuten kuin raiteilta ajon yhteydessä.