Miksi pitää hössöttää ja siivota pelkästään joulun takia?Minä olen ajatellut tehdä vain sen mikä on todella tarpeen en yhtään

enempää.kaappeja ei tarvi jouluksi siivota.Minusta aivan turhaa hommaa.sen kerkeää tehdä muulloinkin.Ei kukaan toisten kaappeja tutki.

Avainsanat: joulusiivous

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.12.2009 - 11:10

Miksi hössötys iskee joihinkin, en ymmärrä. Meillä on peruspuhdasta läpi vuoden ja silloin tällöin tehdään suursiivous joka ei kyllä ajoitu jouluun, pikemminkin alkusyksyyn ja alkukevääseen.
Marttojen hyvä ohje on:
Siivoa komerosi jos aiot viettää siellä joulusi! Ihan hyvä neuvo ja antaa ajattelemsien aihetta. Ehkä jollain on niin "siivotonta" että vuoden viimeisinä päivänä tulee herääminen asiantilaan ja alkaa hössötys.
Meille tulee siivooja ensi tiistaina ja se siivous saa riittää yli uudenvuoden.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.12.2009 - 10:57

No näin juuri.
Ajattelimme pitää siivous päivän keskiviikkona,
ei joulun takia vaan kun se olisi hyvä muutenkin tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2009 - 11:03

Tuulikki58 heitti hyvän kysymyksen, minäkin olen samaa miettinyt
jo koko tämän viikon.
-Mitenkähän tuon tuulikin kysymyksen muotoilisin omalle vaimolleni
ettei tulisi sanagränää näin joulun alla.
-Minun mielestä jouluna on muutenkin hämärää ettei ne muutamat
pölyhiutaleet kenellekkään näy silmiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2009 - 11:11

En minäkään jaksa hössöttää, enkä ainakaan mitään kaappeja siivoo joulun takia. Kunhan katson ettei pölypalloja ole nurkissa ja ovien ym sormen jäljet pyyhin pois ja muuten yleisesti on siistiä. Eilen raivasin kuuselle jo paikan :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2009 - 12:53

Minulla on neljä tuntia aikaa "hössöttää" ja sitten lähden joulua ja pakkasia pakoon.
Sen verran siivoan, että on mukavampi palata, kun ei ole roinaa pöydillä.

Hyvää ja rauhallista joulua kaikille Napsulaisille!

Nyt on alettava toimimaan ja pakatakin pitäisi. Ehtiihän tässä =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2009 - 13:49

minä en hössötä sitäkään vähää kun olen jo 30 v ollut ns "joulutta" ja aina vaan tyytyväisempi olen asiaan ja suurella ihmetyksellä seuraan kun ihmiset menee joka vuosi mukaan samaan hömppään.. voi sitä ostamisen määrää! ym..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.12.2009 - 14:05

En hössötä joulun takia, enkä siivoa joulun takia. Itse näitä täällä katselen, enkä häiriinny jostain tahrasta tai pölyhiukkasesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2009 - 17:55

Itse en hössötä Mutta - yksi ystäväni on oikein jouluihminen ja tykkää ripustella koristeita, leipoa, ostella lahjoja, siivota yms. Siitä kaikesta tekemisestä tulee hänelle joulun tunne. Ymmärrän kyllä häntäkin. Hän ei oo kiree, eikä mitään sellasta, vaan ilonen joulun valmistelija.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.12.2009 - 18:31

Kun pitkin vuotta pitää taloutensa kunnossa, myös ne kaapit, ei tarvitse hössöttää. Joulun jälkeen sitten voi siivota hieman enemmän kun on neulasia ym. kertynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2009 - 20:30

Siivoo silleen että kehtaa olla....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2009 - 22:09

Miksi pitäsi jouluksi siivota?? Ei meillä ainakaan joulun takia siivota..Pitäähän jatkuvasti siivota..että koti on siisti....Ruoka-jutut on toisenlaisia mitä ei muuloin ole..kinkku ja muut jouluruuat..poikkeavat normaalista ruokalistasta..

Lisätty: 18.12.2009 - 22:10

Haluan paljon kalaa joulupöytään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2009 - 01:01

Kaappeja en siivoa. Matot vaihdan, koska syksyn jälkeen ne on jo aika mustat. Ulkoa tulee mutaa sisälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2009 - 09:24

Ehkä tämä siivoushössötys jäänteitä siltä ajalta kun ei ollut pölyimuria. Samoin vuodevaatteiden tuuletus oli tarpeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2009 - 03:57

Miten kaapit siivoamiseen liittyy? Kaapit käyn läpi, kun vien kamaa kirppikselle, en muulloin.

Joulusiivous on perusteellinen siivous. Meillä normaali siivous tarkoittaa imurointia ja suursiivous on sitten kaikki sen yli menevä...