saako lääkäriltä lentopelkoon rauhoittavia tai muuta vastaavaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 25.11.2009 - 20:58

Minun mielestäni saa. Ovat sen verran mietoja ja vain siihen tarkoitukseen vähäinen määrä, että väärinkäytön mahdollisuus poistuu sitä kautta. Vähän sama asia, kuin hakisi rauhoittavia kuoleman tapauksen johdosta lähipiirissä. Tai ainakin ennen sai, jos systeemit muuttuneet, niin ovat minulta menneet ohi ne tiedotteet.

Lisätty: 25.11.2009 - 20:59

Vastaukseni kuulostaa oudolta kun vertaan sitä lähiomaisen kuolemaan, mutta näin on tapahtunut tuttavapiirissäni. Molempiin on saanut rauhoittavia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.11.2009 - 20:49

Varmaankaan lääkäri ei voi kirjoittaa sulle rauhoittavia,sillä ei todellakaan ole suositeltavaa olla aineissa lentokoneessa lennon aikana,mutta mene Finnairin järjestämälle kurssille,joka erityisesti lentopelon hallitsemiseen.Eri asia mennä aineissa hammaslääkärin penkkiin kuin lentokoneen penkkiin.

Lisätty: 25.11.2009 - 21:35

www.finnairgroup.com/koulutu...s_3_6.html

Siinä se linkki tai miumauhan antoi tepsivän konstin,parit konjakit,sillä jos jotain tapahtuu
huom!JOS,on parempi olla alkoholin vaikutuksen allla kuin rauhoittavien,jolloin mikään ei toimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 20:58

Ehkäpä jotain mietoa rauhoittavaa ja rentotuttavaa lääkäri suostuu kirjoittamaan. Kirjoittavathan eläinlääkärit esim. issoille Diapamia matkapahoinvointiin ja senkin vaikutus perustuu siihen, että se rauhoittaa.
Parempi varmaan kuitenkin olisi koettaa voittaalentopelko esim. osallistunalla Finnairin kurssille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 21:20

Minua ainakin rauhoitti sillon joskus "kakruna" kun isäukko rämäytti kämmenselällä päälakeen. Näky vähän tähtiä enkä senjälkeen enää herjaillu. Hän oli ammatiltaan seppä ja ruista ranteessa vaikka kumoamaan kokonainen joukkue. Onneks ei tempassu täysillä. Nuo huumehommat on sitten mulle ainakin ihan tuntematon juttu. Jos sille tielle joudut ongelmassasi siirtymään, niin varo riippuvuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 21:31

Helppo vastata: Ei siihen mitään tapletteja tarvita: Ota lentoterminaalissa
yksi konjakki ja toiset kaksi lentokoneessa, lentoemännät tuovat sen mielellään
ja ystävällisesti, jos vielä pelottaa niin pyydä lisää. Kyllä tehoaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 01:26

Hoida syytä äläkä seurausta. Alkoholi tai rauhoittavat saattavat tehota seuraukseen, mutta itse ongelma, eli lentopelko, ei häviä mihinkään.
Humalaisena sua ei oteta koneeseen ja saatat aiheuttaa häiriötä kanssamatkustajille juomisellasi, joten näistä kahdesta valitsisin kyllä kuitenkin ne rauhoittavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 09:21

Voit mennä lääkärille lentopelkosi vuoksi tietysti, yksityislääkäri taatusti ottaa vastaan mutta ei se rauhoittavia kylläkään määrää.Konjakki ei auta myöskään, mutta itsensä psyykkaaminen kyllä (jos siihen pystyt). Humalaisena et pääse koneeseen ja jos sattuisit olemaan "puolihumalainen", pääset mutta kun jatkat juomista, ken tietää miten käy.
Jos pelkäät kovasti kerro siitä lentohenkilökunnalle, he voivat auttaa. Eikä kenenkään tarvitse asiaa välttämättä huomata. Tuosta ongelmasta ei pääse eroon sillä että joka kerta ottaa pillerin. Finnair järjestää lentopelkoisille simulaattorikursseja, hakeudu niille jos on pakko matkustaa lentäen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.11.2009 - 10:47

Kyllä lentopelkoon apua saa. Pahimmassa tapauksessa terapiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 12:52

Matkapahoinvointilääke on hyvä ratkaisu. No, pari konjakkia toimii.Liika alkoholi on huono juttu oikeastaan missä vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 13:25

Kyllä sieltä lääkäristä jotain rauhoittavia saa. tarkoitatko korkeanpaikan kammoa vai jotain muuta.