Mikä oli se paikka ?

Siperiassa se on Sananlasku sanoo että on kylmä kuin - -- - -- -- - -- - Siellä vissin maapallon pakkas ennätys. Tuli eilen ohjelma mutta nyt unohdin sen nimen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 24.11.2009 - 11:06

Tuota en muista mutta sellaisen muistan että on kylmää kuin ryssän helvetissä.

Lisätty: 24.11.2009 - 11:07

Joudunkohan minä nyt johonkin tuomiolle kun käytin tuota rumaa sanaa näistä itänaapureistani.

Kysyjän kommentti

Ida kiitos viestistäsi. Minun mielestä olet kuin Äiti täällä, ja äiti on aina oikeassa. Tai sitten ei mutta kuitenkin jos vaikka että siitä huolimatta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.11.2009 - 11:08

Matalin mitattu lämpötila on -89,2 °C , Vostok-asema, Antarktis, 21 heinäkuuta 1983
Kylmin pysyvästi asuttu paikka on Eureka, Nunavut'ssa, Kanadassa, vuoden keskilämpötila on −19.7 °
Haettu osoitteesta fi.wikipedia.org/wiki/Maapal...set_paikat

ja tätä ilmeisesti tarkoitit :

Verhojanskvuorten ja Tšerskivuorten välisessä laaksossa sijaitsevaan Oimjakonin kylään on kirjattu pohjoisen pallonpuoliskon kylmyysennätys, −71,2 °C.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 11:11

Virallinen kylmyysennätys, –89,2 astetta, on mitattu Etelämantereella, Vostokin asemalla. Pohjoisen pallonpuoliskon kylmimmät viralliset lämpötilat, noin –68 astetta, on puolestaan mitattu Oimjakonissa ja Verhojanskissa Itä-Siperian vuoristoalueella, Verhojansk- ja Tšerskivuoriston välimaastossa.

Lisätty: 24.11.2009 - 11:13

Mielestäni saa vähän lämmetä ilmasto maapallolla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 11:15

onneksi meillä ei ole noin kylmä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 11:25

Sydäntalvi Siperiassa. Hirvittävä pakkanen ja ruokakaupan edessä valtava jono. Kaupasta tulee ulos johtaja ja sanoo jonottajille:
- Kaikille ei kuitenkaan riitä tavaraa. Menköön kaikki juutalaiset kotiinsa!
Tunnin päästä johtaja tulee jälleen ulos:
- Tavara uhkaa loppua. Lähteköön kaikki puolueeseen kuulumattomat pois!
Tunnin päästä johtaja tulee jälleen ulos ja puhuttelee jonottavia kommunisteja:
- Arvoisat kommunistit. Tavara on valitettavasti kokonaan loppunut. Myös kommunistit lähtevät kotiin. Joukosta kuuluu mutinaa:
- Perhanan juutalaiset. Ovat saaneet lämmitellä kotonaan jo kaksi tuntia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 15:22

Hyvä opoy. Ja paikka on sit kaiketi puolueeseen kuuluvan kaupanhoitan kaupan etupiha. Puolueen virkamiehet tyhjensi kaupan takaoven kautta.