Mikä on herkullisin, maittavin ruoka mitä ole syönyt?

Joko toisen tai itsensä laittamana, mistä sulle on jäänyt sellainen mielihyvän tunne, että "tätä pitää saada lisää ja kysyä ohjetta, jotta voisi itsekin tehdä/jakaa ohjetta muillekin?
Ruokalajin nimi (jos sellaista on) + mahd. ohjekin, niin voisi viikonloppuna kokeilla näitä makuelämyksiä?

Avainsanat: makuelämys ruoka ruokaohje herkullisin ruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.07.2008 - 00:38

No voi kun on tullut syötyä niin paljon, herkulliselta on maistunut mikä milloinkin. Johtuukohan siitä että viime aikoina olen saanut niin surkeita kala-aterioita, että muistui mieleen herkullisimpana loimussa kypsyneet pikku siiat raikaan salaatin ja kermaviilin kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.07.2008 - 15:38

lasange!!!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2008 - 17:03

Äidin tekemät kaalikääryleet!

  Ilmoita asiaton vastaus
uma
Vastattu: 25.07.2008 - 22:04

Mamman paistamat karjalanpiirakat, ja olisihan niitä paljon muitakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2008 - 00:19

Kunnon lätyt kermavaahdolla ja mansikkahillolla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2008 - 20:45

Odotan sitä, mutta aina löytyy uusia nautintoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2008 - 00:33

Mummin jauhelihakastike, tasan sama ohje on äidille annettu, eikä ikinä ole ollut niin hyvää kuin mummin tekemänä. Mutta ehkä paras on mökillä, saarella syöty. Luonnossahan maistuu kaikki paremmalle! ;)

Viimeksi kun oltiin mökillä, pakattiin kumiveneeseen muoviastiat ja ruoka laatikossa, ja mentiin järvelle syömään. Se oli kyllä paras ruokaelämykseni! Aalloissa oli kyllä vähän haastavaa, mutta hauskaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2008 - 21:42

jauhelihakeitto se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2008 - 12:30

Äitini tekemä palapaisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2008 - 00:12

# MAKARONILAATIKKO #

- AINEKSET -

- 400g jauhelihaa ( nauta sika )
- 1 pussi makaronia
- 1l lihalientä
- 250g koskenlaskia sulatejuustoa ( viherpippuri tai paprika )
- 1 isohko sipuli
- suolaa ja pippuria
- juustoraaste

- VALMISTUS- uunissa 200 astetta n. 45min.

kiehauta vesi laita 1 - 2 lihalimikuutiota ja sulatejuusto sekaan sulamaan.
paista jauheliha ja silputtu sipuli sekä mausta suolalla ja pippurillla.
laita makaronit raakana ja jauheliha voideltuun vuokaan, sekoita.
kaada juustokastikelihaliemi sekaan ja vähän sekoita.
koska juusto ei välttämättä sula kokonaan, ettei jää juustoklönttiä.
laita juustoraaste pinnalle.

itse olen tehnyt viherpippurijuusto version ja kyll on hyvvee.

# TILLITONNIKALAKASTIKE JA RIISI #

- AINEKSET -

- tillitonnikala
- sipuli
- ruokakerma
- tomaattipitoinen kastike ( tex mex taco sauce medium)
- mausteet ( chili, aromisuola, pippuri )
- riisi

- VALMISTUS -

riisin nyt varmaan kaikki osaa keittää.

tonnikala vain kuumalle pannulle
sinne sekaan silputtu sipuli
ruokakerma ja tacokastike ( mausteet )
antaa hautua hetken.

sitten vain annos lautaselle ja nauttimaan.

TÄÄ VASTAUS TULI MYÖHÄÄN en saa ees pisteitä, MUTTA OLI PAKKO PISTÄÄ KUN VAAN ON NIIN HYVÄÄ, ETTÄ HALUSIN MUILLEKIN JAKAA VÄHÄN HERKKUHETKIÄ.

Lähteet:
reseptit- makaronilaatikko ( makupaloista ) tonnikalakastike ( omista kokkailu kokeiluista )