Mitä mieltä olette ruokajonoista?

-Selasin äsken nettiä ja katselin sieltä ruokajono aiheisia kirjoituksia. Niitä on paljon ympäri Suomea. Olevinaan Suomi on hyvinvointivaltio mutta siitä huolimatta ruokajonot vaan pidentyvät. Mitä mieltä olette armaat napsulaiset asiasta, minua ainakin kovasti huolestuttaa suuresti. Ihmisillä on nykyaikana suuri ahdistus joka päiväisestä ruuastaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.10.2009 - 10:59

Kyllä hävettää suomen puolesta kun maailmalla näytetään suomen ruoka jonoja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 24.10.2009 - 11:03

Erittäin hyvä että niitä on, mutta ei ketään saisi nöyryyttää sillä että joutuu "kerjäämään" ruokaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 11:04

Ihmettelen suuresti koko asiaa. Miksi ei ihmisille hoideta taloudellista apua vaikka Kelan kautta niin paljon, että kaikki voisivat ostaa itse ruokansa. En mitenkään "kyttää" noita avustusjonoja, mutta uutisissa niitä näkyy aika usein.Sen olen huomannut, että maahanmuuttajia ei noissa jonoissa näy...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 11:38

kertoo huonosta järjestelykyvystä (tai tahdosta), asian voisi hoitaa fiksumminkin (ihmisiä nöyryyttämättä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 11:42

Kyllä saa jonottaa kaupan kassalla sen kärrynsä kanssa ruokajonossa kerran viikkoon vähintään.
Miten osaavatkin kaikki tulla samaan aikaan kun menen kauppaan?

reseptivihko.net/kanapasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 13:07

On hyvä,että ruokaa annetaan niille ketkä sitä tarvitsevat,mutta se on häpeällistä,kun sitä pitää jonottaa ja kerjätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.10.2009 - 14:09

Minä en niihin jonoihin mene, vaikka nälkään kuolisin ennen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 14:19

Monelle ne ruokakassit ovat hyvinkin tarpeen. Itse olen pari kertaa nähnyt Jyväskylässä roskiksen viereen jätettyjä kauraryynipaketteja ja muutakin ruokaa, kun ruokakassinsa saaneet ovat heittäneet "ylimääräiset"elintarvikkeet pois. Silloin on kyllä tullut mieleen,että onkohan ne kassit meneet nyt ihan varmasti niitä eniten tarvitseville. Itse en niihin jonoihin menisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 15:13

Surettaa kovasti nuo ruokajonot! Ruoka on Suomessa niin kallista että ihmettelen miten esim. yksineläjät ja -huoltajat voi yksinkertaisesti pärjätä.

Sapettaa kun samanaikaisesti uutisoidaan että Suomi on pumpannut Venäjälle 20 miljoonaa euroa "yhteistyön" nimissä - Pietarin vedenpuhdistamoon yksin meni 6 milj. euroa - muita kohteita siellä on hiv- potilaiden hoitaminen - vanhustyö ym. ihan hyvä juttuja mutta onko se meidän suomalaisten asia rikasta naapurimaata avittaa.

"Yhteistyö" - sanaa käytetään kuulemma siksi kun veli venäläinen ei tykkää jos puhutaan "avustamisesta".
Venäjän oma osuus on tarjota majoitus ja vaikkapa ruokaa näille suomalaisille "yhteistyön" tekijöille mutta rahaa ei sieltä ole tippunut latinlatia - että semmoista yhteistyötä. Näin kertoi YLE Puhe ohjelman uutisdokkari tässä muutamia viikkoja sitten.

Olisi täällä meillä itsellämmekin varmasti epäkohtia joihin puuttua!!!

Ankkuri on tästä asiasta hyvin - hyvin tuohtunut!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 16:12

Erittäin tarpeelliset ja hyvä ettei ruokaa heitetä pois. Meillä päin avattiin ns "ostarin olohuone" jossa saa aamupuuron kahvilla ja parilla leivällä kello 13:sta asti 20sentillä ja sinne saa tulla varallisuuteen katsomatta, mutta erityisesti vähempi osaiset. Käviöitä on kuulemma ollut päivittäin 300 ylöspäin. On siellä muutakin toimintaa ja oveen voisi laittaa kyltin: Asiaton oleskelu sallittua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.10.2009 - 02:39

hieno juttu!