Mikä Venkku kissalla, kun ei tule toimeen uuden pikkukatin kanssa vaikka aina on hyväksynyt vieraat kissat ,nyt hyvin vihainen?

Venkku poikani kissa joka vierailee meillä ei asu.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.10.2009 - 20:56

Jospa Venkku on hieman mustis, kun pikkukatti saa paljon huomiota. Tai sitten vaan Venkun ja pikkukatin kemiat ei niinsanotusti kohta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.10.2009 - 21:13

en tunne kisojen psykologiaa muttaolsiko mustis?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.10.2009 - 21:43

Näiden Venkkujen sun muiden kattikarvajalkojen sielunelämä on niin ihmeellistä, että ei sitä ihminen ymmärrä. Joskus kissat, jotka ovat olleet vuosikausia yhdessä, alkavat vihaamaan toisiaan niin paljon että ne pitää erottaa. Itselläni on sellaisen tapahtuman seurauksena Otto-tyttö. Ovat joskus reviireistään niin tarkkoja, että sinne ei kaikki mahdu samaan aikaan. Ja kokee ilmeisesti sen pikkukissan uhkana itselleen. Paras on kissat erottaa ajoissa, ennen kuin tulee suurempia vahinkoja. Jotkut eivät koskaan hyväksy jotain tiettyä kissaa vaikka muut hyväksyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 01:33

lapsuusaikana jopa emo suhisi pennulleen ja muutti lopuksi sukulaistaloon.Ota niistä sitten selvä.Ikäviä asioitahan ne on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 06:57

Oiskohan kyseessä reviiri-asia. Venkku tuntee asemansa uhatuksi joten se puolustautuu. Jokaisella kissalla on oma reviiri johon se ei yleensä halua toista kissaa, ei edes omaa pentuaan sen jälkeen kun pentu on iso.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 08:05

Uskon että kissassi Venkku on kade kun pikkukisu saa niin paljon huomiota osakseen, koska on vieras. Mutta jos Venkku on yleensä tullut toimeen vieraiden kanssa, niin ehkä niiden kemiat ei toimi keskenään. Onhan ihmisiikin jotka vaan eivät mahdu samaan huoneeseen. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 10:20

Jos se tuumaa miksi tuo pikiunen tulee minun reviriini kyläilemään. Kyllä ne kissat välillä selaisia ovat. kun on kokemusta noista omistakin. Meidän uros kissa ei tykkää toisista uros kissoista meidä pihalla antaa kovat lähdöt pihalta sekä murisee ja sähisee pitää kamallan metelin. Tappelu on monesti tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2009 - 12:02

Kissat on kissoja,aika arvaamattomia otuksia,mutta ihania.Mun kollivainaa ajeli myös pihapiiristä muut kissat kauheella metelillä.
Olen myös nähnyt aikuisen kissan reaktiot pennulle,hurjat,molemmat selkä köyryssä ja sähinää,niskat pystyssä.Usein käy ettei uusi tulokas pääse sopeutumaan vanhan kissan piiriin,toinen lähes tappaa,mutta kun saman kokoisia,tulee helpommin sovinto ja rauha maahan.
Onko Venkku hyväksynyt muut kissat esim.ulkona tai kotipiirissä,siinäkin on ero?Tuttu maaperä tai vieraampi ulkotila.Kaikki ne on yksilöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 14:39

Jos kissa ei hyväksy muita kissoja, se kaipaa huomiotasi. Joten älä ota vain yhtä kissaa kerrallaan huomioon vaan syli täyteen kissoja!