onko lentokoneissa internet yhteys?, esim jos otan kannettavan mukaan sinne

Lisätty: 19.10.2009 - 15:54

siis toimiiko finnarin ja blue1(vai mikä se ny oli) koneis netti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.10.2009 - 16:05

Ei ole vielä Finnairin eikä Blue1:n koneissa.
Finnairin isoissa koneissa (MD-11 ja A330/340) on bisnesluokassa satelliittipuhelujen mahdollisuus, mutta ei nettiä, kuten ei vielä juuri missään eurooppalaisessa koneessa. Aiemmin joissakin eurooppalaisissakin koneissa oli Connexion by Boeingin systeemi, mutta firma lopetti palvelun kannattamattomana. Nykyiset, lähinnä USAssa ja arabimaisissa, käytössä olevat systeemit ovat maksullisia, siis kirjautumissivulla joudut antamaan luottokortin numeron, jonka perusteella käytöstä veloitetaan. Uudempiin nettipalveluihin on suunniteltu mainosten pakkosyöttöä, jolloin palvelu voi olla halvempi, jopa ilmainen käyttäjälle.
Läppäriähän voi tietysti käyttää koneessa muuten (ilman nettiä) jos tarvitsee tehdä sillä hommia, silloin kun käyttö on sallittu (siis muulloin kuin nousun ja laskun aikana).

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.10.2009 - 15:32

ei siellä vissiin ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 15:36

Näkyy olevan ja viimeisiin tulossa. 13.05.2009 14:19 Yhdysvalloissa toimivat Virgin America ja AirTran ovat viimeisimmät lentoyhtiöt, jotka asentavat nettiyhteyden koneisiinsa. Myös America Airlines, Southwest ja Delta ovat siirtymässä lennoillaan internet-aikaan.

Virgin America väittää ehtivänsä Yhdysvaltojen ensimmäisenä lentoyhtiönä avaamaan nettiyhteydet kaikissa koneissaan. Virginin mukaan internet-yhteydet on asennettu yhtiön kaikkiin koneisiin jo kahden viikon päästä.

Matkustajat pääsevät tietokoneillaan verkkoon wlan-yhteyden kautta. Lentokoneista yhteys internetiin saadaan satelliitin kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 15:53

eikä saa mitään elektronisa laitteita käyttää koneessa. Tulee kovat sakot jos jää kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 15:58

Finnair'in A330 ja A340 koneissa tämän vuoden aikana tulee mahdolliseksi;
m.digitoday.fi/?page=showSin...D=20092640

Finnairin laajakaistapalvelun on tarkoitus toimia langattomasti matkustajan omalla tietokoneella tai älypuhelimella. Palvelusta on tulossa maksullinen.

Ilmainen nettiyhteys Suomen lentokentillä
uutiset.halvatlennot.fi/inde...okentilla/