Vaihtaisitko sittenkin?

www.turunsinappi.fi/
Tuolta sivulta puuttuu minusta jotain hyvin oleellista. Sellaista, minkä takia vaihdoin Turun Sinapin viimeistään nyt. Miksi, tiedättekö?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.10.2009 - 01:10

En tiedä,mutta Auran sinappia olen ostanut jo ajat sitten ihan suomalaisuuden takia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.10.2009 - 01:25

Olisiko se että se ei ole Suomalaisvalmistuiksessa enää,en ole ihan varma mutta omistus on muuallalla tietääkseni. Toki ostan kun olen makuun tottunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 01:38

Nykyään Turun sinappi on ruotsalaisomistuksessa ja valmistetaan Puolassa, sitä ei ainakaan tuossa näkynyt

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 18.10.2009 - 02:27

Kappas, eipä sitten enään syödä Turun sinappia. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 02:30

Minä käytin tuota ilmaisua jossain vastauksessa. Tiesin toki, että omistussuhteet ovat vaihtuneet. Mutta se on niin hyvä slogan, etten malttanut olla käyttämättä sitä.

Lähteet:
Sorry vaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 07:33

Katselin perjantaina kaupassa sattumalta sinappituubeista valmistuspaikkaa. Yllätys yllätys Turun-ja Auransinapin valmistusmaa oli Puola?
Katselkaa joilla on kaupat lähempänä, kun naamakijakaan ei vielä kerro; www.facebook.com/group.php?g...6554763763

Meiran sinapeissa vielä Suomi.
TM sinappitesti: plaza.fi/ajassa/lajinsa-parh...it/sinapit

Kalastukseen käytettyjä elinpäiviä ei lasketa!
www.fishfood.fi/index.php?pa...mp;lang=fi

Lisätty: 18.10.2009 - 12:27

Meillä on kotona Hango sinappia, siinä lukee made in finland.
www.hangonsinappi.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 08:06

On tullut vaihdetuksi aikaa sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 08:26

Kipitin äkkiä kurkkamaan jääkaappiin: löytyi 3 Auraa ja yksi Turun sinappi - ja aikas olivatten vähissä, ihan rutussa tuubit
-roudattiin osa puteleista mökiltä kotiin ei me nyt niin jumalattomasti sinappia syödä!

Kaikissa näissä meidän jääkaapissa olevissa Auran sinappituubeissa oli valmistajana Auran sinappi- TURKU

Turun sinapin takaa löytyy nykyään (monikansallinen) yhtiö Unilever Oy.
Ko. sinappi myytiin muutamia vuosia sitten Ruotsiin ja Auran sinappi oli vastaisku tälle -
Turuus tehdään muutakin sinappia sieltä löytyy mm. "Kotisinappi" joka on sitä keltaisessa pullossa olevaa vähän läpikuultavaa tököttiä.

Juu - hyväpä oli että tästä tuli muistutus Auraa sen olla pitää jatkossa - ihan "periaatteessa"
mikä lie hairahdus sattunut tuon Turun sinapin valinnassa.

"Kahta en vaihtaisi toinen on Auran sinappi ja toinen"?...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 08:37

Löytyy hyviä kotimasia sinappeja.Esim. Kotisinappi,en muista valmistuspaikkaa,mutta taatusti kotimainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 08:49

Mie kyll´tykkään Turun sinapist´vaikk´sit tekisivät sen vinku-Intiassa. Olen maistellut kaikenmaailman hienot sinapit eivätkä ole maistuneet hyviltä. Joten kahta en vaihda...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 08:54

Tuolla Turunsinappi.fi:n sivuilla ei mainita valmistuspaikkaa, ei edes valmistusmaata, puhumattakaan omistajamaasta.
Olen kuitenkin tiennyt jo kauan tuon asian., mielestäni Turunsinappien mautkin ovat muuttuneet. Niinpä aloin "vaihtamaan" ja yllättäen löytyikin hyvä korvaaja; Pirkan sinappi. Niitä on nykyjään ainakin 2 makua. Edullista ja tosi hyvää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 08:56

Me vaihdoimme vallan erityyppiseen sinappiin kun Turun sinapin valmistus muutti täältä pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.10.2009 - 09:06

Jos olet "suosi suomalaista- ihmisiä" niin se saattaisi olla syy miksi vaihdos tulee kysymykseen. En ole koskaan perustanut tuosta Turkulaisesta ja siksi minun ehdoton suosikkini onkin Wilhelm -sinappi. Harvoin kyllä käytän, joskus makkaran päälle, joulukinkkuun en sitä sotke.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 10:05

Käytän sinappia ainoastaan grillimakkaran ja joulukinkinkun kanssa, joten mielestäni on ihan sama, missä se on valmistettu, koska käyttö on niin vähäistä. Tietoisesti en kyllä puolalaisia elintarvikkeita osta, paitsi omenat, ne ovat hyviä. Talvella, kun muiden maiden omenat ovat paksukuorisia ja säilyvät "isältä pojalle", niin puolalaliset omenat ovat ohutkuorisia, makeita ja pilaantuvat ihan normaaliin tahtiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 10:54

Turun Sinappia ostelen vanhasta tottumuksesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.10.2009 - 12:44

Vaihdettu on. Auran sinappia löytyy kaapista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 13:08

Dijon-sinappia mieluimmin B-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 15:44

puutuix sielt ne sukat joita et koskaan vaihda .. heh ? vai vaihdatko sittenkin.. ? kotisinappi on suomalaista ja valmistettu naantalissa ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.10.2009 - 15:55

Itse pidän kyllä turun sinapistakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 19:42

Mies vaatii, että meille ostetaan aina Auran sinappia, kun Turun Sinappi valmistetaan Ruotsissa,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 20:45

olen vaihtanut jo muutama kesä sitten samoihin eväisiin kuin näköjään Patekin siis Dijon-sinappiin, valmistajaa en nyt muista mutta purkin tunnista ulkonäöstä