Mitä mieltä oluen ja virvoitusjuomien hintojen noususta (taas) mahdollisesti syksyllä?

Uutisissa kertovat tänään, että pakko nostaa hintoja kun: "kolean alkukesän vuoksi
myynti jäänyt vähäiseksi". Itse sitä mieltä, että myynnin vähäisyys johtuu jo nostetuista
hinnoista esim. oluen kuuden- ja kahdentoistapakkausten hinnathan nousivat jo
alkuvuodesta, kun esim. mäyräkoiraa ei saanu myydä halvemmalla kuin samaa
pienempää sikspäkkiä (litrahinnaltaan)? Olenko väärässä vai ymmärtänyt väärin?.
Keinoja/niksejä/syitä näyttää aina löytyvän hinnan nostoille? "Kun siirrymme
EU:hun (liitytään ihmeessä), niin suomalaisilla elintarvikkeiden hinnat laskevat".
Miten itse koet/olet kokenut asian?

Lisätty: 14.07.2008 - 21:15

Niin kysymyshän jatkui vielä, kyse ei siis pelkästä oluen/virvoitusjuomien hinnannoususta,
EU:hun mentäessä vaan myös luvatuista "niin halvoista elintarvikkeista"

Avainsanat: hinnannousu korotus olut virvoitusjuomat eu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2008 - 00:47

Sumeaa logiikkaa, kun tavara ei mene kaupaksi ennakoidussa määrin, pitää nostaa hintaa että saataisiin voittoja tavoiteltu määrä!

Eikös sitten jossain pitäisi olla ylijäämäkaljaa?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.07.2008 - 20:22

Ei pitäsi nostaa hintoja yhtään. Mutta saahan Lidlistä onneksi halvempaan hintaan limsoja ja oluita. EU:n myötä elintarvikkeiden hinnat nousivat, suosi siinä sitten suomalaisia tuotteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2008 - 23:40

Voisipa vaikka kaksinkertaistaa

  Ilmoita asiaton vastaus
uma
Vastattu: 14.07.2008 - 21:04

En juo olutta, sikäli minulle yhdentekevää nouseeko hinta vai laskee. Kaikki hinnathan tätänykyä ovat nousseet ja nousussa. Uutta lamaa kohti menemme. Muu ei laske kun mieliala!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2008 - 07:53

Juon niin vähän,ettei sillä ole merkitystä minulle.