Täällä taskuvaras iskee. Olenko minä niin köyhän näköinen ettei kukaan edes yritä? Onkos teillä kokemuksia asiasta ?

Matkailusivusto TripAdvisor listasi matkakohteet, joissa lompakostaan kannattaa kantaa erityistä huolta. Listaa vallitsevat tutut Euroopan matkakohteet.

Kaikissa olen käynnyt useammastikin, no problems.

www.iltalehti.fi/matkajutut/...0_ma.shtml

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.10.2009 - 15:49

Kylla niita on juoka puolella ja paljon on kaikki itysesta kiinni kuinka hoidat omia tavaroitasi !
Jos oikein tyrkytat varkaille, niin nehan iskee heti, mutta suojele ja pida lompakkosi tosi piilossa ja muutkin asiat, niin valtyt ikavilta seurauksilta, seka paa myoskin selvana eika "rakakannissa"
esim. Taalla kanarialla tapahtui joku aika sitte Suomalainen poika yksin puoli tajuttomana ulkona yolla ja lompakko takataskussa puolet nakyvilla, niin vietiin ja viela putkella paahan ettei ole nakemassa kuka vei!

Kysyjän kommentti

niinhän se

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.10.2009 - 15:14

Jospa osaat varautua oikein varkaiden varalta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2009 - 15:15

Niiiin... mutta tuosta puuttuu Tallinna! Noissa monessa mainitussa kaupungissa olen käynyt mutta kukaan ei ole edes yrittänyt ryöstää. En liiku kuin turisti, en käyttäydy kuin turisti.... lieneekö se suojaava elementti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2009 - 15:19

oltiin tallinassa liikenne valoissa jokunen aika sitten ja yht äkkiä veljeni katsoi minua , et mitä mä kopeloin hänen taskustaan , kun seisoin hänen vierellään niis valoissa , tais rosmo säihkähtää, mutta ei velipojan lompsaa kaan saanut ... siskolta taas vei talinnan keskustassa koko laukun, eikä hänen miehensä saanut rosmoa kiinni, ihmettelin vain, kun seisoin silloinkin siskoni vierellä, enkä edes huomannut koko tapausta ... niin taidan minäkin olla aika p.a ..n näköinen , kun vierestä viedään, mutta itse pidänkin kukkaroni niin et saa ottaa minutkin mukaan, jos aikoo lompakon viedä...enkä kanniskele noissa paikoissa , kuin sen verran käteistä, mitä oletan tarvitsevani sillä hetkellä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2009 - 15:26

Pietari ja Viipuri puuttuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2009 - 15:26

Ei ole sattunut mitään. Olen melkein pettynyt. Taskuvarkaatkin osaavat valita kohteensa. Huomaavat ilmeisesti minusta, etteivät pääsisi juoksemalla karkuun ja käsirysyssä jäisivät toiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.10.2009 - 15:59

Ei ole minultakaan ikinä viety mitään. Kerran jopa unohdin laukkuni Pietarissa naisten huoneeseen. Menin muutaman minuutin päästä etsimään, ja siinä se oli samalla paikalla ja kaikki tallessa. Porukkaa oli paikalla, mutta eivät tainneet olla varkaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.10.2009 - 16:28

Kuljetan aina reissuillani mukana vyölaukkua jossa pidän rahat. Ainoa typerys meidän huussollissa on isäntä. Lompsa pullottaa perstaskussa. On sitä mieltä että yrittävälle käy köpelösti hänen käsittelyssään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 05.10.2009 - 17:44

aina varaudun kohteissa varkaita varten vaikka kuinka luokiteltaisiin turvalliseksi.
vaikkeivät paikalliset varastaisivatkaan niin muista turisteista ei ikinä tiedä

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 05.10.2009 - 18:16

Hehe... ;)
Saattaahan sulla olla myös hyvää tuuria.
Itselläni ei moista vaaraa ole, kun lompakko on maximissaan kolmella ketjulla kiinni housuissa; vähintään yhdellä ja tuon lukemisen jälkeen otan vastedes farkut joissa on ½m syvät taskut ko. matkakohteisiin, jos niihin joskus pääsen käymään.. :D

Lähteet:
Sekava lause sekavasta nupista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2009 - 22:26

taitaa olla sulla sama vika kuin Rahikaisellakin,
ammattilaisen mielestä olet liian haasteellinen kohde ja turha riski,
kyllähän alan ammattilaiset turistin tunnistaa, mutta osaavat kanssa valikoida

tuo nyt oli yksi kymmenen kärjessä lista,
joku muu voisi tehdä toisen yhtä pätevän listan eri paikoista,
ei mullakaan ole noita vaikeuksia ollut, paitsi kerran Porissa, se kyllä meni vähän tappeluksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 14:13

Mulla on yksi katala kokemus,asuessani Amsterdamissa,voro vei koko väskyn,kun sovittelin kenkiä;kylmän rauhallsesti istui viereen ja yhtä rauhallisesti oli vienyt mun väskyn takin alta...pitkä tarina,poliisi kuskas mut sairaalaan yms.yms.Takaisin tuli muovipussissa (lost&foundin kautta)henk.paperit ym.menivät rahat,kännykkä(nokia100 jkin)väsky,kampaa&harjaa!!Vakuutus korvasi aika hyvin,loppujen lopuksi.