Toteutuiko ammattihaaveesi?

Kaikilla meillä varmaan oli nuorena ammattihaaveita; mikä musta tulee sit isona.
Onko toiveesi toteutunut, vai liippasko ees läheltä? Vai ihan jotain muuta?

Lisätty: 12.07.2008 - 23:13

Itse halusin 5-vuotiaana jo "kaupanmyyräksi", nuorena siinä ammatissa olinkin, mutta
sitten maailma muuttui, onneksi saan nykyisin silti olla ihmisten parissa työssäni, joka on tosi
antoisaa, eli hyvin kävi kuitenkin

Avainsanat: ammatti ammattihaaveet nuoruudeninnostus toteutuminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.07.2008 - 15:46

No ei oikeastaan. Kersana suunnitelin, että musta tulee lastenhoitaja. Myöhemmällä iällä järki tuli kuitenkin mukaan kuvioihin ja huomasin, etten yksinkertaisesti sovellu hoitoalalle. Tänään työskentelen huoltamoduunarina ja olen enemmän kuin tyytyväinen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.07.2008 - 23:00

Kyllä ja ei.

Kyllä siinä mielessä että olen saanut työltäni sen mitä toivoin työltä saavani.

Ei siinä mielessä, etten missään vaiheessa haaveillut tästä ammatista, hyvin pitkään en edes tiennyt moisia hommia olevan olemassakaan. (Tosin en koskaan haaveillut oikein intohimoisesti mistään muustakaan hommasta) Sellainen vaan tuli eteen opintojen loppuvaiheessa ja siihen tuli innostuttua.

Koulu- ja opiskeluaikoina tuli kokeiltua noin kymmenkuntaa ammattia, siinä vaiheessa selvisi mitä en ainakaan haluaisi tehdä loppu työikääni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2008 - 23:02

Erittäin hyvin, vaikkakin sattumalta. Olenkin jo hellittämässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2008 - 11:50

Ei toteutunut. En oikein muistakaan, miksi lapsena halusin. Olisiko ollut lentoemäntä? Nyt opiskelen tällä hetkellä ammattiin, joka tuntuu minulle sopivalta. Ei sitä oikein nuorena vielä tiennyt, mikä se työ on, mitä haluaa tehdä. Kaikenlaista on tullut kokeiltua mansikanpoiminta mukaan lukien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2008 - 12:29

Luulen että suuri osa ihmisistä ,jotka opiskelevat ammatin tai ovat opiskelematta. Uuten ammattiin opiskellaan elämän aikana useamman kerran tai sitten kuten edellä sanoin ajaudutaan.Itselläni on myös jo useita ammatteja, mutta tämä viimeinen ja pars, pidän työstäni, tuli ajautumisen kautta, en mitenkään siitä uneksinut.

  Ilmoita asiaton vastaus
uma
Vastattu: 14.07.2008 - 21:33

Ei aivan kohdallani, mutta pidän kuitenkin nykyisestä työstäni, jonka sekin todistaa, että olen tehnyt sitä VUOSIKYMMENIÄ! Huh! Jaa- Tosin joskus huonona hetkenä ajattelen, että kumpa koittaisi aika etten tarvitsisi tuota ovea avata. Mutta- kukapa olisi aina tyytyväinen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2008 - 08:07

Toteutui.Ihme kyllä.