Onko Soussessa mahdollista ratsastaa kamelilla, jos ei ole aikaa lähteä aavikolle asti?

Kamelit kiehtovat, mutta pelkään törmääväni samaan ongelmaan kuin arabiemiraateissa: elukoita pyörii joka puolella mutta ainoat ratsastukseen tarkoitetut kyttyräselät majailevat aavikolla safarimatkan päässä.

Avainsanat: tunisia sousse kameli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.07.2008 - 08:12

On mahdollisuus.Kameli tuodaan yleeensä hotellien pihalle turisteja varten.Näin ainakin minun matkoillani on usein käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.07.2008 - 21:06

Katso kohteesta: www.lomat.info/matkakohteet/...ia/sousse/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2008 - 22:11

Itse ratsastin kamelilla Soussessa 18 vuotta sitten. Se kameli on varmaan jo syöty ja omeltu matkalaukuiksi, mutta arvelisin että ovat hankkineet uuden.
Hauskaa matkaa ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2008 - 14:36

Paikallisilla on varmasti monia 'tuttuja', joiden kautta he kameliratsastusta kauppaavat. Kannattaa harkita, tuntuuko ko. henkilö ihan turvalliselta ja neuvotella hinta jo ennen matkaa. Ja mielellään myöskin maksaa, ettei tule sitten mitään ylläreitä.

Itse mentiin erään paikallisen herran kautta mönkijäsafarille erämaahan (tosin Egyptissä), ja saatiin olla tosi tarkkoja. Siellä vissiin kerrotaan ja jaetaan vähän erilailla :) Mutta loppu hyvin kaikki hyvin, meillä oli kivaa ja tosi upeet maisemat.. Mutta siis tästä oppineena, suosittelen järjen ja oman perstuntuman käyttöä. :)