Mikä on rajuin luonnonilmiö minkä olet kokenut?

Omalla kohdallani koin 13v sitten Kyproksella maanjäristyksen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.09.2009 - 07:41

kaikilla on jotain tollasia kamalia... mulla vaan täällä suomessa kauhee sade ja salamointi/ukkonen

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.09.2009 - 21:53

Kerran oli Rodoksella pieni maanjäristys..mikä vähän peloitti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 23:41

Kerran olen ollut Jumbojetissä välillä Mombasa Nairobi. silloin lensimme erittäin suuren myrskyn läpi ja oli suuri turbulenssi. Ihmisiä putoili pois istuimilta ensimmäisillä riveillä ja putous tuntui silloin melkoiselta. Ei sitä näin myöhemmin osaa kuvailla, miltä se tuntui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 23:41

pari maanjäristysta Salvadorissa ja Panamassa, päiväntasaajan seudun ukkoset ovat olleet melko rajuja, mutta henkilökohtaisesti ikimuistoisimpia ehdottomasti ovat ne muutamat myrskyt joiden riepoteltavana olen viettänyt työtäyteisiä tunteja merellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.09.2009 - 01:18

Pieni maanjärsitys ainoastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 01:51

Merellä laivassa myrskyssä. Lautaset ja lasit eivät pysyneet enää pöydissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 06:32

puertto ricosta kanarialta lähtiessä oli palmut viistosuoria ja armoton myräkkä....koko lento oli yhtä painajaista....tiputtiin ykskaks monta metriä ja koko lennon ajan oli turvavyöt pidettävä kiinni...sen jälkeen ei ole tehnyt mieli lentokoneella lentää minnekkään ja tuostakin jo aikaa toistakyt vuotta...ruotsinlautalla olin kans yhden myrskyn sillä seurauksella ,et makasin naama vihreenä hytissä merisairaana....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 08:02

Saimaalla, olimme Valkeasaaren kupeessa,kun nousi kova ukkosenilma ja myrsky.Sillon pelotti ihan oikeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 08:10

Kerran kovassa myrskyssä pienessä paatissa Kallavedellä ja silloin muuten pelotti. Hyvin pienen maanjäristyksen tuntenut Espanjassa, ei pelottanut yhtään. Joitakin kovia myräköitä on sattunut lentomatkan aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 08:52

Muutama vuosi sitten Halkidikissa oli ankara ukkosmyrsky. Vettä satoi, ilma oli sateesta harmaa, salamat tosi hurjat. Kesti muutaman tunnin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 08:57

Jonkunlaisia myrskyjä tai luonnonilmiöitä olen kyllä kokenut maalla, merellä sekä ilmassa. Merellä mm. oikea haaksirikko purjeveneellä myrskyssä.
Kummallisimmilta tuntui kuitenkin kerran Etelä-Ruotsissa kun jonkun kaupungin ulkopuolella tuli yht'äkkiä aivan hirveä myrsky ja kaatosade. Ajoimme jonossa ja vettä tuli aivan valtavasti ("kaatamalla" olisi lievä ilmaisu). Sadevesi roiskui asvaltista ilmaan niin, että autojen pyöriä ei näkynyt ollenkaan. Oli ihan kuin olisimme kelluneet ilmassa auton vyötärölinjasta alkaen. Kukaan ei voinut pysähtyä täysin, koska silloin olisi peräänajo ollut varma. Matelimme jonossa eteenpäin ja tarkkailimme edessä ajavan jarru-/takavaloja, sitä pientä hehkua mitä niistä näkyi. Onneksi sitä kesti vain muutaman minuutin, ehkä 5 minuuttia.
Ei kuulosta kerrottuna kovin kaksiselta, mutta oli tosiaan aavemainen meininki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 09:05

Mieletön myrsky Israelissa. Maassa jossa sataa vain muutaman kerran vuodessa ja juuri silloin rannalla ollessa puhkesi todella nopeasti myrsky: sade, raju tuuli, ilmassa lensi vaikka mitä, ihmiset kasaantui rantaravintolaan suojaan.... ei sellaisia ole Suomessa, se oli vähän pelottavaa. Myrsky laantui yhtä nopeasti kuin tulikin ja samana iltana oli jo kuivaa ja saattoi lähteä kartsalle :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2009 - 09:15

En ole itse kokenut mitään mullistavaa. Mutta silmät avautuivat silloin tsunamin jälkeen kun näin mikä voima on vedellä ja mitä se samainen meri jossa itse tykkään uida, voi saada aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 09:48

Minun ehkä kamalin luonnonilmiö kokemukseni on ollut täällä suomen kamaralla ihan. ^^'

Oli kamala ukkosyö. Salamoi kunnolla ja pihalta kaatui puu ja elosuojan peltiovi joka on jumalattoman kokoinen, onneksi kukaan eläinkään ei jäänyt sen alle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 11:27

Peloponnesoksen Kalamatassa oli ollut maanjäristys ja herättelin Oskua katsomaan aamulla ikkunasta. Hieraisi silmiään ja tokaisi: "Tuota me ei ainakaan makseta." Painui takaisin pehkuihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 16:21

Pohjois-Italiassa nukuin kaatosateessa ukkosmyrskyn keskellä teltassa. Välillä heräsin kuivaamaan telttaa sisäpuolelta ja peittelemään makuupussiani sadetakeilla. Muun ajasta nukuin. Aamulla oli vain vesivanat joka puolella rinteessä, missä telttani oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 17:59

Kreikassa muutama vuosi sitten oli todella hurja ukonilma, vettä tuli kirjaimellisesti kuin saavista kaatamalla ja mereltä puhalsi aivan mahdoton tuuli. Sähköt olivat poikki illasta seuraavaan päivään ja ulos ei ollut mitään asiaa. Hotellihuoneemme oli sellainen rivitalo ja kynnyksen eteen piti tunkea mattoa ja pyyhettä, kun muuten tuli kuraa ja vettä oven alta sisälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 18:57

Ehkä joku myrsky kauppalaivan kyydissä niin että laiva on ollut pystysuorassa aaltojen välissä - ainakin melkein.