Onko sinulla hyvä suunta vaisto?

Minulla se on tosi huono,voisin eksyä jopa kirkkopuistoon.

Avainsanat: vaisto suunta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.09.2009 - 08:27

Kohtalainen . Vaimollani on parempi , ainakin kaupungissa ja maantiellä , ei ehkä metsässä.
Kun taas anoppini on ihan 'huippu' voi eksyä kotikulmillakin -) vähän nnikuin Kissaäiti kirjoitti.

Kysyjän kommentti

Minulla on huono suuntavaisto,olenkin aina mieheni kanssa metsässä hän ei eksy.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.09.2009 - 08:05

Nuorempana oli erittäin hyvä suuntavaisto,mutta nyt olen eksynyt pari kertaa sienimetsään. Liekö ollut
nenä liikaa maata kohti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 08:18

Ei todellakaan ole. :D Eksyn minne vain!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 08:20

Riippuu ilmoista.
Suunnistan auringon mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 08:40

Erittäin huono suuntavaisto. Toimii kunnolla vain jos olen itse vastuussa siitä mihin pitää mennä, vieraassa ympäristössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.09.2009 - 09:27

Sanoisin, että aika hyvä. Katselen siellä kulkiessani kaikenlaisia maamerkkejä ja aurinko on se paras suunnan antaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 10:29

minulla on surkea ..eksyin jopa tuonne meitin takamettään ja junaankin kerran, ei paikkaa jossa en ois pallohukassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 10:36

Jopa lapissakin pilvisenä päivänä tiedän missä on pohjoinen.
Tosin Los Angelesissä täytyi pari kertaa kartasta varmistaa sijainti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.09.2009 - 10:48

Tasan tarkkaan eksyisin metsään ellei olisi neuvojaa tai kompassia apuna. Miten ihmeessä olen voinut joskus suunnistaa ihan kilpailumielessä.... ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 10:54

Kumma kyllä - vikojeni ja puutteitteni keskellä: erinomainen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 13:23

Ilmeisesti on. Yleensä en eksy missään, osaan mennä paikkaan jossa olen joskus ollut. En tarvitse karttaa eikä aina osoitettakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.09.2009 - 14:31

On

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 14:36

Melko hyvä (kerran partiolainen aina partiolainen)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 14:52

melko hyvä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 20:08

Juu - olen lähes aina eksyksissä. Riippuu myös paljolti siitä, pidänkö karttaa oikein päin, kas kun edes tuo ei tunnu aina luonnistuvan. Vieraassa metsässä en tiedä minne mennä ja kusta tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 21:22

Periaatteessa hyvä, en kierrä ympyrää enkä kaipaa kompanssia kun en oikein osaa sitä edes käyttää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 22:47

Tosi huno suunistus vaisto..en kyllä uskalla mennä metsään ilman kaveria...kun vähän aikaa pyörin siellä..suunta hukassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 01:35

Suuntavaistoni on melko hyvä. Seuraan paljon luonnon merkkejä ja joskus jätän jälkeeni pienen merkin, (katkaisen oksan roikkumaan) jos olen metsässä jossa palaan samaa tietä takaisin ehkä. Painan maastokartan mieleeni, jolloin tiedän suurinpiirtein minne olen menossa. Tietyn suunnan pitäminen vaikeassa maastossa on haasteellista, jolloin suuntaa joutuu välillä tarkistamaan. Nuorempana eksyin metsään kerran sillä tavalla, jotta jouduin palaamaan samoja jälkiä takaisin. Maasto oli kyllä melko haasteellinen: Taimikkoryteikköä. Reissu oli silti antoisa: Jänis hyppäsi aivan jälkojeni juuresta pakoon, astuin lähes päälle kun se oli valkoinen ja 10 cm lunta.