Mistä voi tietää että kaupassa saa varmaan tuoretta lihaa? Kun se voi olla vanhaakin vaan myydään tuoreena.

Avainsanat: onko kaupasta ostettu liha varmasti aina tuoretta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.09.2009 - 10:36

Jos ei muusta, niin viimeistään hajusta huomaa, että ei ole tuoretta.

Kysyjän kommentti

Kiitos parhaasta vastauksesta sinulle. Totta varmaan puhut pitää laitaa mieleen tämä asia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.09.2009 - 10:22

Lihan väristä voi päätellä paljon ja parempi ostaa pakkaamatonta lihaa lihatiskiltä ja kysyä myös voi kauppiaalta.Tuskin ilkeää valehdella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 10:38

Tuoreen lihan haju on raikas, pinta koskeahko, ei limainen eikä tahmea. Lihassa ei saa olla värimuutoksia. Vaalea liha on merkki vanhasta lihasta. Jos ostat valmiiksi pakatun lihan varmista päivämäärä. Lihatiskillä on tuorein liha.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 10:47

täällä thaimaassa saa tuoretta lihaa jos haluaa,1 vähän kauempana asuva naapuri ostaa esim lehmän ,laittaa sen avopakunlavalle ja vie isoon autotalliin,matkalla ajelee lehmä kyydissä lähikatuja että ihmiset näkee taas olisi lehmän lihaa myynnissä,autotallissa vetäsee lehmän roikkumaan takajaloista ylös..ottaa ensin veren talteen,sydän pumpaa veren ulos hyvin tehokkaasti,,sitten nylkee.kun on ruho kokonaan esillä paloitteelee sen mukaan mistä ostaja haluaa lihaa,,kauppa käy hyvin,mutta liha on kyllä tuoretta,lihan tarkastusleimat taitaa puuttua

Lisätty: 11.09.2009 - 10:57

kyllä minä olen ollut suomalaiseen lihaan tyytyväinen,fakuuni pakkauksessa joskus on ollut vanhaa lihaa,kun avaa on limainen ja haisee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 11:04

Naupliossa Kreikassa menin ostamaan lammasta, niin kauppias sanoi moment. Pihalle hän meni ja kurkkasin ovesta perään nutjautti lampaan hengettömäksi ja toi ruhon roikkumaan.
Että minkähän laista palaa herra tahtoo?

Uskoisin että oli tuoretta. Sitten siellä illalla ajelivat lampaat pickapin lavalla häkissä kaupungista maalle päin. Olisko vieneet tähteet lihomaan kotiinsa?

Lisätty: 11.09.2009 - 13:24

Olen ennen syönyt kuivattua lihaakin ja ei varmasti ole tuoretta. Nälkääsä syö vaikka pieniä kiviä sanoi äitivainaani ennen!
Kotipaikaalla kevät talvella suolalihatiinussa oli matoja lihassa heikommin suolautuneissa kohdissa ja ei muuta kuin puukolla matoiset kohdat pihalle.
Loppu liha oli syötävän hyvää.
(Eiköhän ne madotkin ole lihaa?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 11:46

tuoreen lihan haju on raikas,
pinta koskeahko,
ei limainen eikä tahmea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 12:02

kissanaisen kanssa samaa mieltä.. en ole koskaan ennen edes ajatellut tätä

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 11.09.2009 - 13:48

Haju se on se mikä kertoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 14:50

Ei kauppias valehtele vaan liioittelee..Vagumissa "riiputetaan" ja säilyy hyvin.Avattaessa ilma tummentaa lihan nopeasti mutta ei se pilalla ole.Työskentelin kauan teurastamossa ja väitän että kyllä suomessa lihaa uskaltaa aina syödä ja kypsennys on kaiken ajao...Tietääkseni jo 70 asteessa bakteerit(joita on aina lihassa)kuolevat.Liian tuore liha on sitkeää!!!!

Lähteet:
Päivät olin liha-alalla ja illat ala....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 16:28

Minusta lihan väkin jo kertoo..jos on vanhaa..silloin harmaantuu..