olisiko Suomessakin koira-ajokortti tarpeellinen?

Sveitsi otti käyttöön koira-ajokortin:
www.hauva.com/node/1880

Lisätty: 10.09.2009 - 10:45

Seinäjoella ei ole koiraveroa, mutta koirapuistot ovat siistejä, välineet ja tarpeelliset roskikset, koiranomistajat korjaavat jätökset pois.
Mutta kylläpä vaan näkee kävelykaduilla ja jalkakäytävillä koirankasoja, monenlaisia on myös koiraihmisisssä.
Koiraveron hyväksyn, jos tosiaan niillä rahoilla tehdään koirapuistoja, eikä käytetä koiraverorahoja kunnanisien viihdytykseen. monessa maaseutukaupungissahan niitä puistoja ei ole.

Avainsanat: koira-ajokortti koira lemmikit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.09.2009 - 21:52

koira-ajokortti voisi olla ihan hyväkin juttu. kun kortti olisi oltava ennen kuin saa koiran niin se jo karsisi välinpitämättömiä ihmisiä ja sitten itse koira-ajokortti testissä nähtäisiin myös onko sen hakija koirasta huolehtimaan

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.09.2009 - 22:17

Sitten kun koira-ajokortti tulee pakolliseksi, tarvitaan oma ammattikuntansa tarkistamaan ajokortit. Vai yhdistetäänkö Lappu-Liisan ja Koirapoliisin työt ? Siinä samallahan ne hoituisivat, Puistoon pysäköidyt autot ja kakkivat koirat vahdittaisiin, ja huostaanotto toimeen, jos lupalappua ei löydy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.09.2009 - 22:42

Ei ollenkaan paha idea. Jos muistelee taannoista tapaustakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.09.2009 - 22:43

Se olisi erittäin tarpeellinen ja siihen korttiin vaadittaisiin ehdottomasti koiran kohtelu ja koulutus. Näen päivittäin ihan järkkyjä tapauksia koiran kohtelusta kun ei ole millään tavalla osattu koiraa kouluttaa. Sitten kostetaan huonolla kohtelulla koiraparan osaamattomuus, vaikka todellinen syyllinen on koiran omistaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 23:57

Ehdottomasti, sillä päivittäin näkee hentoja tyttöjä taluttamassa vasikan kokoista koiraa......tai paremminkin koira taluttaa heitä. Tyttö huutaa sille kurkkusuorana kaiken maailman, istu ja paikka komentoja ilman, että koira korvaansa lotkauttaa. Vaaratilanteet eivät ole kaukana. Kaverilleni sattui sellainen tilanne, jossa saksanpaimenkoira oli istumassa autossa ja kaverini ulkoilutti pientä koiraa viereisellä kadulla. Saksanpaimenkoira karkasi ja puri pikkukoiraa suoraan kaulaan. Lähellä ollut lääkäriaseman pystyi onneksi pelastamaan koiran ja saksanpaimenkoira lopetettiin poliisin päätöksellä. Tapaus oli siinä mielessä outo, sillä saksanpaimenkoira oli kiinteistövartiointiyrityksen vartijan oma koira.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 00:07

Taitaisi jäädä noilta koiraansa laiminlyöviltä kortti ajamatta?
Valvonnasta ainakin tuli kovin työlästä. Sakkojen täytyisi olla niin isoja, että sillä rahalla saisi palkattua tuhatkunta uutta poliisia.

Iltalehden uutinen " Outo sakko

Yhdysvalloissa koiran omistaja hämmästyi melkoisesti palattuaan kaupasta sen ulkopuolelle jättämänsä koiransa luokse. Paikalla oli käynyt pysäköinninvalvoja, joka oli lätkäissyt kaupan ulkopuolella istuskelleelle hauvelille parkkisakon. Sakkolappu oli kiinnitetty koiran hihnaan."

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.09.2009 - 02:05

Kyllä olisi tarpeellinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 02:12

Kyllä se olisi, koska usein näkee hieman epämääräisiä koiran käsittelijöitä. Ja roduista riippuen voisi olla ABCDE..... kortteja vaativuusasteen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 04:19

Ei tarvitse, kyllä koirankopin ajokortti on piisant jo liki 50 v.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 07:56

Olisi ihan paikallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 08:25

Ei se huonokaan juttu olisi. ^-^

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 08:43

Osalle koiran omistajista kortti olisi todella tarpeen. Yhtä tarpeellinen olisi koiravero jonka tuotolla hoidettaisiin ainakin taajamisssa olevat "koirapuistot", niiden puhtaanapito ja paikkojen kunnostus. Osalla koiraihmisistä kun tuntuu koiran koulutuksen lisäksi unohtuneen myös hyvät käytöstavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 10:55

tämän jutun jälkeen olen varma että tarvitaan..linkki ei auennut , mutta koski hylättyä ja heitteille jätettyä koiraa..mutta onhan niitä muitakin eläimiä , joita löydetään päivittäin, mistä milloinkin.....voi olla jotain muuta järeämpää seulontaa , kuka on valmis ottamaan eläimiä lemmikiksi...se vois olla vaikka eläin- ajokortti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 14:41

Olisi ihan paikallaan jonkinlainen koira-ajokortti, varsinkin kaupungeissa ja taajamissa näkee aika holtitonta ja hallitsematonta koiranulkoiluttamista.
Oma lukunsa on ilmeisesti ajokoiran koiranajokortti? ;=))