Onko sinulla mitään fobiaa?

Minulla on Klaustrofobia=suljetun paikan kammo ja Akrofobia=korkean paikan kammo.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.09.2009 - 18:55

Ei ole juuri nyt mitään fobiaa, mutta voihan tulla jonakin päivänä fobiafobia.
Siis voi tulla fobia siitä, että joku päivä saan jonkun fobian! ;=))

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.09.2009 - 18:56

ukkosen kammo, käärmekammo, korkeat paikat ja ahtaat paikat .. on varmaankin joitakin muitakin , mutta ehkä ei noin pahassa mittakaavassa .kuin nuo yllämainitut .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 18:59

On muodostunut yksi tässä muutaman viime vuoden aikana ja se on exäfobia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 19:05

Korkean paikan kammo on, mut en pidä sitä mitenkään fobiana koska kuitenkin sen kans pärjää ihan hyvin..tääl suomes sellasii paikkoi ei paljon ookkaan/ei tarvii mennä:)

Lähteet:
Lisää Napsun avainsanastosta: www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/15318

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 19:19

Ahtaanpaikan kammo..olin tulla hulluksi magneettikuvauksessa kun piti maata siellä tötsän sisällä.Sai tosissaan tehdä hengitysharjoituksia ja yrittää miettiä jotain muuta...:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 20:11

Korkeet paikat siis silleen pienet ja korkeat ei niinkään kallio leikkaukset teillä yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 20:17

Nobody fobia on tosin melko harvoin todettava fobia, jossa pelätään nobodyja. Pelko on siitä syystä hyvä, että vaikka et tietäisi että joku henkilö on nobody, mutta pelkäät häntä silti, tiedät että hän on nobody. Sinä siis voit tietää ennakkoon, kuka on nobody ja suojautua taudilta. Sosiaalinen fobia voi kyllä ilmetä autismikirjon häiriön komplikaationa, ... "I am a nobody, nobody is perfect, therefore I am perfect." ......allekirjoittaneen huomautus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.09.2009 - 20:29

Kastematofobia ja pimeys seläntakana. No se johtuu kovasta mielikuvituksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 20:46

Ahtaista paikoista en pidä.
Olisi melko mahdotonta työskennellä kapeassa tunnelissa kilometrin syvyydessä otsalampun varassa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 22:34

Minulla on sellainen ahtaanpaikan fobia, että happi loppuu. Ehkä siksi en ole kaivannut pääsyä pyramideihin, kun ajattelekin, että siellä on ahdas huone pitkän käytävän päässä, ja happea ei saa mistään, pelkään tukehtuvani. Jo tämä pelko aiheuttaa sydämen tykytystä. Olen pyörtynytkin joskus nuorena ruuhkabussissa, joka oli tupaten täynnä matkustajia. Minun pitää saada ihan oikeasti raitista ilmaa keuhkoihini koko ajan, muuten alkaa ahdistaa. Lentokoneessa en sentään vielä ole saanut tuota ahdisuskohtaustani, siellähän yleensä on se ilmapuhallinmahdollisuus. Mutta aina sekään ei ole toiminnassa. Apua, mitä sitten teen ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 23:23

Anakrofobia=hämähäkki-ynnä muu ötökkäkammo ja kamala.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 23:25

Ei,mutta pikku sukellusveneistä en pestiä ottais.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.09.2009 - 23:48

Korkeanpaikan kammo on aika paha.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.09.2009 - 00:07

Klovnifobia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 09:28

hämähäkkifobia ! :/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 11:05

Lievä korkeanpaikankammo mutta ei se elämääni haittaa, pystyn liikkumaan vuoristossa, katselemaan alas merelle "satojen kilometrien päähän" ilman että lamaannun...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 11:28

On minulla niitä. Korkeanpaikan kammo on jonkun lainen olen sen huomannut. sekä hämähäkki, sekä ötökkä fobia. Paniikki myös iskee silloin tällöin jossakin tilanteessa minulle. Niihin minulla on lääkkeet.