Harrastatko muistilappuja kauppaan,tekemisiin,laskuihin ym. elämän menoihin?

Avainsanat: muistilappuelämääkö?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.09.2009 - 14:33

Meikäläisellä pitäs juuri tuota varten olla kolmas käsi,joka kirjottelis lappuja ja lippuja muistaakseni kaiken mitä pitää.

Kysyjän kommentti

Niin tuttua juttua ja samalla raivostuttavaa,mutta minkäs teet;elämä on yhtä lappuilua!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 01.09.2009 - 12:09

Kauppaan tulee kirjoitettua muistilappu - joka sitten kuitenkin unohtuu keittiön pöydälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 12:16

Tuttua puuhaa, kirjoittaa muistilappuja, mutta unohtaa mihin ne on laittanut. Kun löytää etsimänsä tavaran, on jo unohtanut, miksi se piti löytää. Tekee kolmea asiaa yhtä aikaa, mutta unohtaa, mitä ne kaksi muuta olivatkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 12:44

En tee muistilappuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 12:51

kyllä. joka paikassa on kaikenmaailman muistilappuja..ulko-ovessa (sisäpuolella tietysti) on myös muutaman kerran ollut muistilappu jossa luki: Muista lukea jääkaapin ovessa olevat muistilaput!
eli muistilappuja löytyy kyllä, kun vielä muistaisi lukea niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 12:59

Kauppaostoksia varten tulee tehdyksi muistilappu niin kotona kuin työssäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 13:44

Kauppaan muistilappu jos on yli kolme artikkelia hankinnassa. Sen kolme muistan (yleensä) juuri ja juuri mutta en yhtään enempää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 14:01

Mulla on koko ajan muistilappu rivisto keittiön kaapin reunassa kiinni ja siitä poistan sitä mukaa kun homma on pois päiväjärjestyksestä :)
Niin ja kauppaan teen myös muistilapun joka hyvin usein unohtuu kuitenkin matkasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.09.2009 - 14:11

en harrasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 14:40

Viikonloppuostoksista teen listan. Muuten muistini pelaa hyvin, työssäni en juurikaan tarvi lappusia enkä lippusia. Eräs lääkäri sanoi että kun käyttää muistiaan, se pysyy kunnossa. Eli ei suositellut lappuja vaan pään käyttöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 15:04

Heti kun huomaan jonkun olevan kotona vähissä, lisään sen ostoslistaan niin on sitten jonkinlainen lista valmiina kauppaan lähtiessä. Matkalle lähtiessä teen listan kaikkein välttämättömimmistä tavaroista, mitä pitää olla mukana.
Isälläni oli tapana sanoa että muistilappu on muistin turma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 16:05

joskus on pakko tehdä kauppaan lista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 16:13

Muistilappua en kauppaan mukaani ota. joskus sit jos dementia uhkaa et ei muista mitä piti ostaa. Mutta nyt kyllä vielä muistin varassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.09.2009 - 16:37

Jos on enemmän ostettavaa, niin teen lapun. Sanotaan nyt vaikka yli viisi tavaraa, niin lappu on melkein pakollinen. Muuten joku tavara taatusti unohtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 16:58

en tee muistilappuja mihinkään asiaan, en edes kauppalistoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 18:24

en tee ja siksi puolet aina unohtuukin, mitä piti ostaa.. kaikkein vaikein on muistaa tulitikut ja suola..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 18:26

En.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 19:03

Jos olen pari kertaa unohtanut ostaa jonkin tarvittavan tavaran/asian, niin sitten teen muistilapun. Laitan siihen sitten samalla kaikki muutkin ostokset.
Juuri nyt on ostoslistalla "Universal Stone -puhdistusaine". Siitä hankala puhdistusaine, että sitä ei ole ihan joka liikkeessä, Prismoissa pitäisi olla. En käy Prismassa aina edes viikottain, siksi onkin nyt listalla, että ensi käynnillä muistaisin; saa nähdä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 19:16

kyllä ja jääkaapin ovikin on jos jonkin näkösiä lapusia täynnä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 20:28

Kylläjuuri niin teen ! Nytkin on kassissani valmiina laput huomisen eläinlääkärin (sydänspesialisti Helsingin eläinsairaalassa) aikaa varten, katsastukseen Vantaan Koivuhaassa ), ja pari osoitetta Heinolassa navigaattoria varten.Laput on ajoissa laitettava kassiin, muuten unohdan nekin kotiin, kun olen lähdössä. Onneksi joten kuten muistan, että ajat ovat huomiseksi, ja että torstaina menen takaisin Heinolaan, sieltä Mikkeliin, ja että ensi viikolla keskiviikkona tulee vieras sinne maseutukotiin. Toivottavasti muistan, että luokkakavereitani tapaan huomenna illalla Helsingissä klo 18.00, sillä nyt on tekemistä joka sormelle.