Tiesittekö että myös miehillä on vaihevuodet eli menopaussi? ei siis yksin naisilla. minä epäilin että mun miehellä olis ne.

Lisätty: 01.09.2009 - 11:43

Miehille kuitenkin tulee vaihevuodet kuin naisillekin. Mutta ei ihan samanlaisa,mieliala muutoksia ,masennusta, ynnä muuta tällaista.

Avainsanat: vaihevuodet eli menopaussi myös miehillä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.09.2009 - 12:57

No, totta mooses niilläkin elimistö vanhenee ja antaa oireita. Ei ne teräsmiehiä ole vaikka luulevat toisinaan olevansa.

Kysyjän kommentti

kiitos parhaasta vastauksesta sinulle. totta puhut .

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.09.2009 - 11:23

propagandaa, ei miesten menoissa mitään pausseja tule :D ,

vähän vakavammin vastaten, tottahan niitä hormonaalisia muutoksia iän myötä tulee, tuskin kuitenkaan oikein verrattavissa 'mummojen kuumeiluihin' yms. riesaan josta kyllä olemme saaneet riittävästi kuulla

Lähteet:
kokemus, menosssa jo 65 v ja tahti jatkuu entisellään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 12:04

Kokonaisuudessaan miehen vaihdevuosien kehittyminen on monimutkainen prosessi.
täälläpä siitä enemmän faktaa:
www.poliklinikka.fi/?page=38...id=5546446

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 12:05

Tarkoitat varmaankin sähköasentajan ammattitautia Suomessa eli vaihevuosia. Monissa alkuperäiskansoissa vanhoja miehiä arvostetaan paljon, vaikka olisivatkin jo seksikkyytensä täysin menettäneitä. Esimerkiksi vaihevuodet eivät vaivaa monien alkuperäiskulttuurien ihmisiä juuri lainkaan vaan asia on useinmiten päinvastoin. Cree-intiaanit saavat alkaa harjoittaa taikoja menopaussi-iässä ja botswananlaisille kung-miehille menopaussi on seksuuaalisen vapautumisen aikaa. Intiassa he saavat lisää kunnioitusta, kun tulevat vaihdevuosi-ikään, samoin Indonesiassa. Australian aboriginaalien kulttuurissa vanhoja naisia kunnioitetaan tasaarvoisesti vanhojen miehien tavoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.09.2009 - 12:05

Tuntuuhan noilla olevan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.09.2009 - 14:11

kyllä tiesin tämän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 14:55

Minä olen tästä kyllä lukenut ,ja miehelläni on vähän sellaisia oireitakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 15:07

En ole tiennyt. Pitääpä ruveta tarkkailemaan ukkokultaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 15:18

Tiesin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 16:06

en ole kuullut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.09.2009 - 16:32

Olen tiennyt asian, ja totesinkin parisuhteessa sen paikkansa pitävyyden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 18:25

kyl vain

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 18:37

juu on ne.. epäilen oman mieheni käyvän niit jo läpi kun sillä on aina kuuma:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 19:21

olen kyllä asiasta lukenut, mutta en omassa siipassa ole huomannut , kuin hidastumista , liikket eivät niin vikkelät enään, kuin oli nuorena miehenä ja untakin tuo unikeko tuntuu vuorokaudessa tarvitsevan paljon enenmän..(taas kuorsaa) .. :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 06:13

Pitää paikkansa.