Uskotko ruuan alv:n laskun näkyvän elintarvikkeiden hinnoissa vai meneekö veronalennus kauppiaiden taskuun?

Avainsanat: ruuan alv alenee

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.08.2009 - 17:57

toivon et näkyis, mutta epäilen kuitenkin...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.08.2009 - 18:02

Ei tule näkymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 18:06

Osa suurista ketjuista, sekä myös pienemmistä, on pikkuhiljaa nostanut hintoja pitkin kevättä ja kesää. Luultavasti käy niin, että hinnat laskevat suurinpiirtein samalle tasolle jossa oltiin ennen kevään/kesän hinnankorotuksia. Eli, jokuhan tästä alennuksesta hyötyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 18:11

Niin se menee kauppiaiden taskuun kuten kampaamoiden veronalennuskin ei hintoja niissäkään laskettu eikä suutareissa, yhden lajin petkutusta nuo veronalennukset on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 18:12

Tästä hyötyy kuulemma pienituloiset,just niinkuin myö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.08.2009 - 18:16

Ei se tule missään näkymään. Hintoja nostetaan ennen sitä, joten yhtä tyhjän kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 19:17

Nyt tuleekin sitten taas sellainen alennus josta kukaan kuluttaja ei vielä tiedä mitää. Aikoinaan suurta mielenkiintoa oli parturimaksun arvonlisävero, mutta mites silloin kävikään ei se kuluttajalle mitenkään näkynyt, seurasin silloin asiaa tarkasti, nythän parturimaksut ovat pilvissä. Niin noihin ruokahommiin vielä. Hinnat on korotettu jo tänä vuonna niin voimakkaasti että alennus on kuluttajalle + -0. Hintoja on nykyään olevinaan alennettu mutta kun katsoo pakkauksen painoa niin se on vastaavasti pienentynyt.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.08.2009 - 19:18

Ei tule näkymään. Hinnat saattavat olla jonkinaikaa normaalit, mutta sitten niitä nostetaan salakavalasti ylöspäin. Näin taitaa tapahtua jo parastaikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 21:24

Tuskin näkyy kuluttajahinnoissa, arvelen.Näinhän se on aina mennyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 21:52

Tuskin tulee näkymään..vaikka lupaillaan..aika näyttää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 21:58

Näkyy jo nyt monessa paikassa, on näitä "pysyvästi alennettuja" tuotteita monta sataa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 23:15

Niinhän sitä lupailtii jo sillo ku euroon siirryttii ettei hinnat nouse.Kylläpä vaa paljo kallimpaa kaikki nykyjää (markkaa ikävä).Eipä se hintojen halpenemine näy missää nii kaua ku noit senntejä pitää pyöristellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.08.2009 - 23:28

Kyllä minä uskon että näkyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 13:28

Mennyt jo kaksinkertaisena kauppiaitten taskuun. Hallitus pitää huolen , että syömme jatkossakin EU:n kalleinta ruokaa.