Taas martta kysymys.Mitäs kun karviaisia tulee liikaa,mitä kaikkea niistä voisi tehdä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 03.08.2009 - 18:50

Hyvä kysymys. Hilloa tai mehua. Meillä ne tahtoo mennä suuhun joten ei taida jäädä paljoa säilöttäväksi. Olen joskus yrittänyt pakastaa sellaisenaan, mutta en pitänyt niistä enää sulaneina.

Lisätty: 03.08.2009 - 18:52

Tuolla jotakin ohjeita. Ja tuo porkkanakarviaishillo on tosi hyvää - suosittelen.

Lähteet:
www.maku.fi/reseptit/?f=P%E4...E4%E4aines

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.08.2009 - 18:54

Äitini on tehnyt mehua ja hilloa, ja mehuun käyttänyt muita marjoja lisäksi, en itse ole kuin sinällään syönyt, antaa 1 taiturin kerrallaan hoitaa mehu ja hillo varastoa kertyttäen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 18:55

hilloketta tai hyytelöä, vai laittaisitko niitä tuonne pakkaseen ja sitten keittäis talvella niistä kiiseliä,taikka vain puuronjoukkoon ym..mekin popsimme ne tuolta puskasta , jos jää niinpakastan .. keksii sitten niistä jotain.. voihan niitä keitää mehuksikin vaikka muiden marjojen kanssa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 18:58

Meillä on kaksi puskaa,toinen punainen ja toine vaalea,mutta vaikka kuinka niitä söisimmekin tuoreeltaan, niin hillottavaksikin jää runsaasti. Osa viimevuotisista hilloista pilaantui jääkaapissa, mutta osasta olen tehnyt kiisseliä puuron kanssa syötäväksi. Vaihtelua ainaiselle omenasoseelle. Kyllähän karviainen on hienon makuinen marja, mutta sokeria tarvitsee hilloissa kumppanikseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.08.2009 - 19:27

Minä sain kerran tädiltäni karviaishilloa ja se oli tosi hyvää liharuokien kanssa. Suosittelen hilloamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.08.2009 - 04:21

hillo, samaa mieltä olen, hyvää on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 21:30

Teeppä niistä hilloa vois olla hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 11:04

Ite oon tehnyt karviasmarjahyytelöä, joka on mahottoman hyvää vaikkapa possuruokien kans:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 14:39

Karviaismehu on hyvää, tee vaikka sekamehua omenan kanssa. Nami-nami.