Miksi nettiyhteyteni ei toimi sen jälkeen, kun olen ottanut johdot irti seinästä ja laitan ne takaisin seinään?

Lisätty: 03.08.2009 - 09:37

Kun menen mökille, otan johdot irti aina seinästä. Ohjauspaneelin verkkoyhteydet sivulla asian saa korjattua. Kahdesti on nyt tapahtunut näin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.08.2009 - 09:28

enpä näin aamutuimaan oikein ymmärtänyt kysymystäsi ?
jos johdon ottaa seinästä niin yhteys katkeaa, näinhän se ainakin minulla on ollut aina

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 03.08.2009 - 10:20

Näin minäkin teen, muttei minulla ole tuollaisia ongelmia. Olisikohan siinä sellainen mahdollisuus että on olemassa jokin lyhyt muisti joka vaatii uudelleen asennuksen. En tiedä vain arvailen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.08.2009 - 10:36

Tarkoitatko että siun pitää yhdistää siihen nettiiin uudelleen itse?
Parilla kaverilla on nimittäin näin mutta syytä en osaa sanoa..
kinkkistä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 10:37

kun minulla on mopiilikaista käytössä tässä läppärissä, niin silloin , jos känny soi niin se katkaisee yhteyden ja silloin on aina alusta lähdettävä ja laitettava yhteydet uusiksi... ei se iso työ ole sekään, mutta harmillinen kiusa on kyllä minusta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 10:52

Minä kiskon töpselit pois seinästä lähes joka yöksi
ja toivon aamulla saavani itse soittaa nettiin silloin kun haluan.
Usein kuitenkin käy niin, että vielä kirjoittelen Wordissa, kun kone jo alkaa itsestään yhdistää nettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 11:02

Yleensähän, jos ADSL-modeemista on sähköt pois, niin kun ne kytkee takaisin, menee jonkin aikaa, kun modeemi tarkistaa oman tilansa, tsekkaa mihin sisääntuleviin portteihin on kytketty piuha tai pikemminkin mistä löytää kantoaallon, suorittaa erilaisia kättelytoimenpiteitä. Kun fyysinen yhteystie on todettu toimivaksi, lopuksi modeemi pyytää IP-osoitetta operaattorilta, usemmiten tämä IP-osoitteen haku on asetettu automaattiseksi. Vasta IP-osoitteen saatuaan voi alkaa selainta käyttää. Kaikkeen tähän voi mennä muutama minuutti. Jos tuo viimeinen toiminto ei ole automaattinen, täytyy se tietysti joka kerta erikseen hoitaa esim. ohjauspaneelin kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 11:31

Minäkin kiskon ukkosella johdot seinästä ja ihan heti johtojen takaisin laittamisen jälkeen ei yhteyttä saa vaan pitää malttaa muutama minuutti odotella. joskus olen joutunut painamaan modeemin resetiä hetken aikaa, että kaikki on taas sitten pelittänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 12:03

ADSL-modeemi, reitittimet ja hubit ovat kaikki erittäin herkkiä elektronisia laitteita, joiden yhteys katkeaa vähäisestäkin virtapiikistä. Jo nanosekunnin katkos riittää katkaisemaan niistä yhteyden esim. kaapeliverkkoon. Tietokoneesi toimii vielä näin pienen sähkökatkoksen jälkeenkin ja kaikki vaikuttaa normaalilta eli kaikki ohjelmat toimivat, mutta nettiyhteys on poikki siihen asti, kun virtapiikki saadaan purettua irrottamalla pistoke rasiasta tai sammuttamalla tietokone ja modeemi samanaikaisesti ns. "järjestelmän puuttaus".