Kuinka helposti luotat sinulle entuudestaan tuntemattomiin ihmisiin ?

Avainsanat: luottaminen ihmiset tuntemattomat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 22:00

Suinpäin en nykyisin luota kehenkään..vahingoista viisastunut. Kova elämänkoulu opettanut ettei kannatakaan luottaa. Ihmistuntemus on kasvanut vuosien myötä koko ajan ja esim. tiedän aika pian milloin joku valehtelee vaikka en sitä ko. ihmiselle paljastaisikaan. Menetettyä luottamusta on vaikea saada takaisin. Joissain tapauksissa mahdotonta.

Kysyjän kommentti

Aivan kuin miun suulla vastattu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 21:30

No en kyllä ole koskaan joutunut sellaiseen tilanteeseen tuntemattoman ihmisen kanssa. mutta olen puhelias tulen toimeen monen laisten ihmisten kanssa. Mutta luottaminen on epäv armaa minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 21:30

valinta siitä kehen luotan, kehen en, tapahtuu melko joutuisasti, harvemmin menee pahasti pieleen ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 21:33

En luota tuntemattomiin ihmisiin!Minun täytyy ensin tuntea ihminen kunnolla ennenkuin luottamus syntyy,jos yleensä syntyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 21:43

Kyllä minä luotan,kun uskalsin lähteä Teriffalle tutemattoman ystävän kanssa.
Etsi suomi 24 palstaalla allas-seuraa ja soppailu..läksin mukaan ja oli ihan mukava luotettava seuralainen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 21:43

ensin vähän ikään kuin tuntosarvilla tunnistelen ja olen kyllä aika vihreäsilmäinen , joten uskon ihmisiin aikas pian tai luotankin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 22:21

Luotan mutta vain tiettyyn rajaan asti. Harvemmin olen pettynyt, apunani käytän intuitiota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 22:24

Riippuu yhteisöstä.
Kaveripiirissä erittäin paljon koska ei siellä ole huijareita.
Uimarannalla kun menen uimaan en luota romaania vahtimaan lompakkoani.

Lisätty: 31.07.2009 - 10:04

Siis tarkoitin romanialaista kun taas katosi eläkeläismiehen lompakko kukanmyyjille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 22:45

Henkilön käyttäytyminen ja puhe kertoo jo aika paljon ihmisestä. Sen perusteella ratkeaa monesti kannattaako häneen loppujen lopuksi tutustua ollenkaan. Psykologia ja ihmistuntemus auttavat rakentavan inhimillisen vuorovaikutuksen luomisessa vieraaseen ihmiseen. Mikä taas luo myöhemmin perustaa luottamuksen syntymiseen tuntemattoman ihmisen kanssa. Toisaalta luottamustakin on olemassa monenlaista sorttia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.07.2009 - 22:55

Aika kauan joudun tutustumaan, ennen kuin uskallan luottaa. Paljon on kaikenlaista valehtelijaa vastaan tullut. Niistä sitten olen oppini onkinut, ja seuraavalla kerralla ollut varovaisempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 23:11

pakko luottaa kun tapaan heitä joka päivä työssäni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 23:39

Helposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 31.07.2009 - 00:12

Osittain luotan, pienellä varauksella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 01:08

no tästä voit päätellä: menin www.couchsurfing.org, siellä ihmiset ympäri maailmaa ottaa ihmisiä ilmatteeksi asumaan luokseen.. no löysin sieltä mustan 29v miehen, ja menin sen luokse.. eli otin aikamoisen riskin, mutta nyt ollaan kavereita :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 07:40

Nuorempana luotin herkemmin ihmisiin, nokilleni joskus sain, nyt olen epäluuloinen kaikkiin tuntemattomiin ihmisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 08:32

Olen aika sinisilmäinen ja kolhujakin on tullut,mutta yleensä luotan ihmiseen aika herkästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 08:59

Nuorena liiankin helposti, kaikenlaista on tullut koettua sinisilmäisyyden vuoksi (myös ihania asioita). Nyt vanhempana varon vähän enemmän...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 12:15

Ensireaktio ihmisestä kertoo paljon, mutta kyllä minun luottamuksen voittaa vasta paljon myöhemmin. Niinkuin joku jo yllä kirjoittikin, niin luottamusta on niin monenlaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2009 - 09:09

Olen aina omannut sellaisen mutu -tunteen joka kertoo melkein ensimmäisten minuuttien aikana mikä vastapuoli on miehiään. Luottamus ei synny sitten kovinkaan herkästi, johtuukohan siitä että olen kantapäänkautta ottanut opikseni.