tehdäänkö maito maitojauheesta ja vedestä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 17:40

Eikun maito lypsetään lehmästä.
Maitojauhe tosin valmistetaan poistamalla maidosta vesi.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Maitojauhe

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 19:09

Joo samaa mieltä edellisen kanssa tässä asiassa että maito lypsetään lehmästä. Maitojauhetta voi käyttää maidon asemasta leipomisessa kun se sisältää maidon ainesosia.sekä myös muutenkin ruuan laitossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 19:23

joo ja rasvaton maito tulee vaaleansinisistä , kevytmaito sinisistä ja täysmaito punaisista lehmistä ...
lopuista lehmistä tehdään sitä maitojauhetta ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 19:56

aivan oikein, erivärisiä lehmiä ja erivärisiä maitoja.
ja laktoositon maito tehdään preparoimalla sitä punaista maitoa.
ja voi saadaan taas kaikkia näitä maitoja sekoittamalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 20:54

Sitten on eri nimisiä lehmiä, kuten Valio, Arla, Ingman.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 21:34

Maitojauhe tehdään maidosta. Maitojauheesta ja vedestä saa maitoa. Minulla aina maitojauhetta kotona..esim,lettujen tekoon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.07.2009 - 22:33

Voi vitsi v v, en naurultani meinaa saada vastatuksi. Joo sellainen tekomaito tehdään jauheesta ja vedestä. Oikea maito otetaan lehmästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 23:44

Kyllä tehdään. Sitten se viedään meijeriin ,jossa siitä tehdään luomujuustoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 31.07.2009 - 00:14

No ei, lehmästähän se tulloo se maito

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 10:19

Lehmä + vesi = maito.
Olisi liian vahvaa jos suoraan lehmästä laitettaisiin tölkkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 12:52

Kaupassa myytävästä maidosta en totta vieköön osaa sanoa mitä se oikeasti sisältää:)
Missään muualla maailmassa ei ole laktoosiongelmasta kärsiviä ihmisiä niin paljon kun meillä täällä Suomessa.

Jotain siis siinä matkalla lehmästä kuluttajan pöytään tapahtuu!

Voi kunpa saisi ostaaa oikeaa maitoa suoraan jostakin tilalta!!!
Tämä ei taida vaan tänä päivänä olla mahdollista...